15-17 вересня доктор педагогічних наук, професор Олена Будник взяла участь у щорічному методологічному семінарі секції християнської педагогіки Польської академії наук (ПАН) на тему: “Ідентичність вихователя, педагога і християнська педагогіка / Tożsamość wychowawcy, pedagoga i pedagogiki chrześcijańskiej”, який відбувся у Казімєжу Дольному над Віслою (Республіка Польща). Семінар, у якому взяли участь близько 50 дослідників, організований кафедрою загальної педагогіки факультету соціальних наук Люблінського католицького університету імені Івана Павла ІІ.
Під час триденної роботи семінару обговорено загальні проблеми ідентичності у контексті міждисциплінарності, зокрема теорії ідентичності американського соціолога і психоаналітика Е. Еріксона. Значна увага учасників семінару була приділена питанням розвитку ідентичності вчителя (теоретика і практика), у тому числі завдань християнської педагогіки та її сучасні виклики. У своєму виступі на тему: “Національна і педагогічна ідентичність: консолідаційна модель (досвід України в реаліях війни)” Олена Будник ознайомила присутніх з деякими дослідженнями ідентичності українських і польських учених, окреслила сфери вияву ідентичності у професійному, моральному, релігійному, соціально-політичному, громадянському аспекті. Значну увагу професорка приділила обґрунтуванню завдань та специфіки формування національної та європейської ідентичності; акцентувала на раціональності вибору, що зумовлений потребами глибинного осмислення та аналізу історичного минулого, ідентифікаційних можливостей українців в реальних умовах війни, зауваживши, що «ці події стали нечуваною трагедією, але водночас і поштовхом для трансформації національної ідентичності»; виокремила модель педагогічної ідентичності вчителя через призму загальних моделей ідентичності у руслі формування індивідуальної траєкторії розвитку особистості, розглянула категорії педагогічної ідентичності майбутнього вчителя (студента), професійну ідентичність фахівця (педагога) та ін. У дискусії, серед іншого, обговорено деякі аспекти українсько-польської співпраці.