Луцан Надія Іванівна

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри початкової освіти

https://orcid.org/0000-0001-6239-1535

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57218597026

https://www.webofscience.com/wos/author/record/2406225,24372804

e-mail: nadiia.lutsan@pnu.edu.ua

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

1977 – 1981 рр. навчалася у Київському державному педагогічному інституті ім. О.М. Горького (зараз М. П. Драгоманова) за спеціальністю – педагогіка і психологія (дошкільна), кваліфікація – викладач дошкільної педагогіки і психології, методист по дошкільному вихованню.

1981 – 1990 рр. працювала у дошкільних закладах м. Івано-Франківська на посадах методиста з дошкільного виховання та завідувача дошкільним закладом освіти.

1995 р. присуджено наукову ступінь кандидата педагогічних наук (спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова)). Тема: «Методика розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку за текстами українських народних ігор».

1997 р. присвоєно звання доцента кафедри дошкільного виховання і охорони здоров’я дітей.

1990 – 2007 р р. на посаді асистента, а далі доцента кафедри теорії та методики дошкільної освіти.

2003 р. – здобула другу вищу освіту у Прикарпатському університеті ім. Василя Стефаника за спеціальністю «українська мова та література», кваліфікація – філолог, викладач української мови та літератури.

2006 р. – присуджено наукову ступінь доктора педагогічних наук (спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова)) Тема: «Теорія і практика розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку в мовленнєво–ігровій діяльності».

2007 – 2016 р р. завідувач кафедри математичних і природничих дисциплін початкової освіти.

2008 р. – присвоєно вчене звання професора кафедри математичних та природничих дисциплін початкової освіти.

2016 – 2022 р р. завідувач кафедри фахових методик і технологій початкової освіти.

2023 р. – професора кафедри початкової освіти.

 Нагороди та відзнаки:

1. Грамота головного управління освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації (2010 р.).

2. Грамота головного управління освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації (2012 р.).

3. Грамоти ректорів Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника (2000, 2010, 2015 рр.).

4. Грамота Івано-Франківської обласної державної адміністрації (2017 р.).

5. Подяка Міністерства освіти і науки України (2018 р.).

6. Медаль «За заслуги перед університетом» (2019 р.)

7. Лист-подяка Житомирського державного університету імені Івана Франка (2020 р.)

8. Подяка ППО працівників Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника (2020 р.)

 Підвищення кваліфікації, стажування:

  1. Трьох місячне стажування у Педагогічному Університет ім. Комісії Національної Освіти у Кракові (Польща). Тема: «Вивчення досвіду європейської системи педагогічної освіти», Сертифікат від 14. 04. 2017.
  2. Сертифікат: Майстра-тренера з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини і розвитку громадянських компетентностей (швейцарсько-український освітній проект, 2018 р.).
  3. ERASMUS+Programme, CBHE Action «MoPED: Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments» (Участь у майстер-класах експертів ЄС: Estella Dauksiene «Tools and activities for internationalization at home via virtual mobility» and Koen Veermans «Games and simulations in STEM education», 2018 р.).
  4. ERASMUS+Programme, CBHE Action «MoPED: Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments» Project No. 586098-EPP-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP, 2019 р.).
  5. «Додатки Google в освітній діяльності» за підтримки Академії цифрового розвитку, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», Департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської області державної адміністрації, Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради спільно з Google Україна (м. Івано-Франківськ, 2019).
  6. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, довідка, тема «Інноваційні технології навчання у підготовці майбутніх педагогів», видана 26.01.2022 р. №4-33, 180 годин/6 кредитів ЄКТС.

Є автором 205 наукових публікацій з різних аспектів початкової, дошкільної та вищої освіти серед яких: 14 монографій, 11 публікації у науково-метричних базах Scopus, Web of Scince, 16 статей у закордонних виданнях, 12 навчальних посібників, 17 методичних рекомендації, 8 навчальних програми для студентів закладів вищої освіти.

 Монографії та посібники:

  1. Вплив української народної гри на розвиток мовлення дітей. Актуальні проблеми українського національного дошкілля / Колективна монографія за ред. М.Г. Стельмаховича. Івано-Франківськ, 1995, С. 212-232.
  2. Мовленнєво-ігрова діяльність дітей дошкільного віку Монографія. / Н. І. Луцан, Одеса: ПНЦ АПН України – СВД М. П. Черкасов, 2005. 319 с.
  3. Розвиток мовлення дітей засобами народних ігор Монографія / Н. І. Луцан. Одеса: СВД М. П. Черкасов, 2007. 255 с.
  4. Луцан Н. І. Розвиток мовлення дітей в ігровій діяльності. Навчальний посібник. Івано-Франківськ: ВДВ ЦІТ, 2008. 168 с.
  5. Наукова школа академіка Алли Богуш. Монографія / Упорядник і заг. ред. А.М.Богуш. К.: Видавничий дім «Слово», 2009. автор. С. 77-85. С. 229-234.
  6. Луцан Н. І. Декоративно-прикладне мистецтво та основи дизайну. Навчальний посібник. 2-е видання. К.:Видавничий Дім «Слово», 2010. 172 с. Гриф МОН України.
  7.  Луцан Н. І. «Людина і світ» в інноваційних педагогічних технологіях. Навчальний посібник. К.: Видавничий Дім «Слово», 2012. 184 с. Гриф МОН України.
  8. Луцан Н. І. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри. Ситуації, вправи. Видання друге, доповнене. Навчальний посібник / А.М.Богуш, Н. І .Луцан. К.: Видавничий Дім «Слово», 2012. 304 с. Гриф МОН України.
  9. Розвиток особистості дитини дошкільного віку в різних видах діяльності: монографія / А.М.Богуш, Н. Г. Грама, Н. І. Луцан. Одеса: вид. Букаєв В.В, 2013. 236 с.
  10. Компетентнісний підхід у сучасній початковій освіті: досвід і перспективи //колективна монографія за ред. Луцан Н.І. Івано-Франківськ, 2015. 256 с.
  11. Формування готовності студентів до збагачення словника народознавчою лексикою шестирічних учнів: монографія / Н. І. Луцан, А. В. Жаровська. Івано-Франківськ, «НАІР». 2015. 286 с.
  12. Підготовка дітей старшого дошкільного віку із зоровим відхиленням до навчання у школі. Монографія / Н. І. Луцан, В.М. Вертугіна. Івано-Франківськ, «НАІР», 2016. 246 с.
  13. Методика викладання природознавства в початковій школі: навчальний посібник / Укладач Н. І. Луцан. 3-е вид.переоб. і доп. Івано-Франківськ.: НАІР, 2016. 192 с.
  14. Формування мовленнєвої культури учнів на уроках літературного читання в початковій школі. Монографія / Н. І. Луцан, С. В. Вербещук. Івано-Франківськ, «НАІР». 2018. 240 с.
  15. Формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до творчої самореалізації у професійній діяльності. Монографія / Н. І. Луцан, В.В. Любива. Івано-Франківськ, «НАІР». 2019. 280 с.

Патенти: свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір № 11916 від 18.02.2022 р. Навчальний посібник «Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи» Луцан Надія Іванівна.

 Наукові публікації:

  1. Budak Valerii, Lutsan Nadia, Stepanova Tetiana, Shapochka Kateryna, Struk Anna. The Development of Coherent Speech in Elementary School Students in The Process of Constructive and Artistic Activity. ISSN 2307-7999. Propósitos y Representaciones Set., Vol. 8, N° 3, Web of Scince 2020 pp. 332-343. http://www.scielo.org.pe/pdf/pyr/v8n3/2310-4635-pyr-8-03-e532.pdf
  2. Lutsan Nadia, Struk Anna, Liubyva Vitalina, Viacheslavivna, Kulish, Inna, Vertuhina Valentyna. The Readiness of Future Specialists of Preschool Education to Creative Self-Realization in Professional Activity. ISSN 2307-7999. Propósitos y Representaciones Set., Vol. 8, N° 3, Web of Scince 2020 pp. http://www.scielo.org.pe/pdf/pyr/v8n3/2310-4635-pyr-8-03-e531.pdf\
  1. Lutsan N. Struk A., Barylo S., Bai I., Varvaruk M. Lexical and folk knowledge competence as a component of future primary school teachers professional speech. Revista Inclusiones. ISSN 0719-4706 Volume 7 Numero Especial Abril/Junio 2020 pp. 367-378. https://revistainclusiones.org/index.php/inclu/article/view/326
  1. Lutsan N.I., Struk A. V., Bulgakova O. Y., Vertuhina V. N., Verbeshchuk S. V. The transformative changes of inclusive education in Ukraine. J Adv Pharm Educ Res. 2020; 10(4):169-73. https://japer.in/article/the-transformative-changes-of-inclusive-education-in-ukraine-zwfmlwdhxprr94s
  1. Dronyuk I., Pasyeka M., Pasieka N., Sheketa V., Lutsan N., Kondur O. Mathematical models of formation and functioning of teams of software systems developers. Advances in Intelligent Systems and Computing Volume 1247 AISC, 2021, International Conference on Computer Science, Engineering and Education Applications, ICCSEEA 2020; Kiev; Ukraine; 22 January 2020; pp. 621-630 doi:10.1007/978-3-030-55506-1_55 ISSN https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85089716092&origin=resultslist
  1. Pasieka N., Pasieka M., Khimchuk, L. Sheketa V., Romanyshyn, Y. Lutsan, N. Research of Dynamic Mathematical Models of Adaptation of Members of Teams of Developers of Infocommunication Systems. 2020 IEEE International Conference on Problems of Infocommunications Science and Technology, PIC S and T 2020 – Proceedings, 2021, pp. 249–254 https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85114417716&origin=resultslist
  1. Lutsan N., Struk A., Barylo S., Boryn G., Verbeshchuk S. Methodological approaches to the study of innovative forms of education. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research Double-Blind Peer-Reviewed Volume 11, Issue 1, Special Issue XV., January, 2021 pp. 68-72. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000617804100013
  2. Nadia Lutsan, Olena Bulgakova, Olena Kuznetsova, Olena Babchuk, Svitlana Bykova Professional mobility of the future teacher. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research Double-Blind Peer-Reviewed Volume 11, Issue 2, Special Issue XX, July, 2021pp. 110-114. https://www.webofscience.com/wos/woscc/fullrecord/WOS:000595052800026
  1. Oleksandra Khallo, Nadia Lutsan, Olena Kuznetsova, Kateryna Volynetz, Vadym Pienov Kev strategies and tasks in the professional training in modern education. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Special Issue 11|02-XXIV, 2022pp. 132-137. Web of Scince http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120125/papers/A_22.pdf
  2. Nadia Lutsan, Nataliia Chernenko, Valentyna Vertuhina, Tetiana Rudiuk, Marianna Ruchkina New strategies for professional training of teachers in the context of European integration. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Special Issue 12|01-XXVII, 2022pp. 115-119.Web of Scince http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120127/papers/A_21.pdf
  1. Nadia Lutsan, Anna Struk, Olena Bulgakova, Valentyna Vertuhina, Tetiana Rudiuk, Formation of civic competence of future teachers in the educational process of higher education. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Special Issue 13|01-XXVII, 2023pp. 21-26. Web of Scince
  2. Lutsan N. Needs and development opportunities of pensioners in Ukraine. Active and healthy ageing Biblioteka Gerontologii Spolecznej EXLIBRIS, 1(13). 2017. ISSN 2450-0232. Cracow, 2017. p. 85-93.
  1. Lutsan N. Przygotowanie nauczyciela kształcenia podstawowego do wykorzystania innowacyjnych technologii pedagogicznych w warunkah transformacji. Debata Edukacyjna / Rocznik nr 9, 2016-2017. ISNN 1895-2763, DIO 10.24917/18952763.9. Kraków, 2017. p. 86-92.
  2. Луцан Н.І. Наукові підходи до організації навчання дітей з особливими освітніми проблемами. Науковий вісник Миколаївського державного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. № 1 (64). Миколаїв: МДУ, 2019. С.152-157.
  3. Lutsan N. Trends in adult-education development in Ukraine. Learning never ends. Spaces of Adult Education Central and Eastern European Perspectives, ed. Z. Szarota, Z. Wojciechowska, University of Warsaw Press, Warsaw 2021 Р. 58-66. http://surl.li/fmlgl
  4. Луцан Н. І.,Струк А. В. Вплив нової української школи на формування народознавчої компетентності молодших школярів на уроках «Я досліджую світ». Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка»): журнал.2022. № 13(18) 2022. С. 322-333.
  1. Луцан Н.І., Струк А.В.Міждисциплінарна інтеграція як педагогічна умова професійної підготовки майбутніх педагогів. Науковий журнал Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2022. Вип. 54. Т. 1. С. 154-156.

Наукова діяльність:

Підготувала 12 кандидатів наук та 1 доктора педагогічних наук.

Член спеціалізованої вченої ради Д 41.05301 Державного закладу «Південноукранський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського».

Член редакційної колегії педагогічного журналу «Освітні обрії»;

Член редакційної колегії Наукового вісника Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Серія Педагогічні науки;

«Educational Sciences. Interdisciplinary Studies», «Biblioteka Gerontologii Spolecznej. Polishsocial geronto logyjournal» (Краків);

Член рецензійної колегії: «Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne» (Лодзь).

Експерт з акредитації освітніх програм Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

      Участь у наукових темах, проєктах:

  1. Керівник науково-дослідної теми «Підготовка майбутніх фахівців в умовах формування загальноєвропейського освітнього простору» (державний реєстраційний номер 0110U008158).
  2. Міжнародний проєкт Erasmus+Programme KA107 (2022 р.)
  3. Проєкт «Motherhood in exile. Biographical studies of mothers – refugees from Ukraine». PLN від NAWA (Польща) (2022-2023 рр.)
  4. Проєкт «Preserving youth mental wellbeing in wartime migration crisis» Erasmus+KA220-YOU-56353A27 (Польща) (2023-2025 рр.).

Сфера наукових інтересів: проблеми виховання і навчання дітей дошкільного віку та молодшого шкільного віку, педагогічна освіта у європейський освітній простір, освітні інноваційні проекти, професійна підготовка педагогічних кадрів.

Дисципліни, які викладає: «Методологія та організація наукових досліджень», «Європейська освіта», «Ознайомлення дітей з довкіллям та розвиток рідного мовлення», «Професійна мобільність», «Основи лінгводидактики (доктор філософії (PhD))»,«Основи мовленнєвої діяльності (доктор філософії (PhD))».