Русин Галина Андріївна

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри початкової освіти

https://orcid.org/0000-0001-9601-5466

e-mail: galina.rusyn@pnu.edu.ua

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

У 1989 році закінчила Луцьке педагогічне училище імені Ярослава Галана отримала диплом спеціаліста  з відзнакою за спеціальністю «музичне виховання» та здобула кваліфікацію вчитель музики, музичний вихователь.

У 1994 році закінчила Прикарпатський університет імені Василя Стефаника отримала диплом за спеціальністю «музика» та здобула кваліфікацію учитель музики.

Працювала в дошкільних закладах освіти в м. Калуш,  вчителем музики в ЗОШ № 7, Калуському училищі культури, філії Тернопільської національної академії на кафедрі «Психології та педагогіки».

З 2003-2006  здобувач  Інституту проблем виховання АПН України, в лабораторії сімейного виховання.

З 2005 року розпочала викладацьку діяльність в університеті.

У 2006 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Виховання учнів початкової школи на традиціях лемківської сім’ї» за спеціальністю 13.00.07 «Теорія та методика виховання».

У 2009 році закінчила  Тернопільський національний економічний університет за спеціальністю «Менеджмент ЗЕД» та здобула кваліфікацію менеджер-економіст. 

В 2011 році присвоєно звання доцента кафедри теорії та методики початкової освіти

В 2021 році захистила докторську дисертацію на тему «Тенденції розвитку української етнопедагогіки на західноукраїнських землях (1772-1939 рр.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки  (Житомирський державний університет імені Івана Франка).

Член редакційної колегії фахових журналів: Acta Paedagogica Volynienses.

 (Педагогічні науки, м. Луцьк), «Scientific Bulletin of Chełm» та «Scientia» (Польська Республіка).

Пройшла стажування в Жешувському університету (Республіка Польща, 2017), Державна вища професійна школа (Республіка Польща, 2018). На основі підписаної Угоди між Педагогічним факультетом та факультетом Математики та інформатики Державної вищої професійної школи в м. Хелм.

В 2021 році перебувала на міжнародному онлайн-стажуванні за темою «Розвиток освітніх систем в умовах сучасних викликів та трансформацій» м. Ополе (Республіка Польща) програма якого передбачала опанування зарубіжного досвіду викладання в університеті; поглиблення і розширення знань, умінь і навичок застосування різних методів та форм роботи зі здобувачами вищої освіти.

  1. Русин, Г.А. Етнопедагогіка українців на західноукраїнських землях (1771-1939 рр.): монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 510 с.
  2. Kryshtanovych, S., Tiurina, T., Piechka, L., Rusyn, H., & Prokopenko, A., 2021. Modeling the process of ordering the main obstacles to the professional competence of future teachers. Laplage in Journal, 7 (3A), p. 470-479. (Web of Science)
  3. Stynska, V., Rusyn, H., Prokopiv, L., Prymachok, L., Potapchuk, T., & Karpenko, H., 2021. Social support for the family that brings up the disabled child is the tool of social policy of Ukraine. Laplage em Revista (International), 7, n. 3, Sept.-Dec. 2021, p. 473-478.(Web of Science)
  4. Rusyn, Halyna A., Stynska, Viktoriia V., Matsuk Liudmyla O., Korostelova Yevheniia Y., Stetsyk Serhii P. Eficiencia del método de proyecto en el desarrollo de competencias profesionales en futuros profesores. Revista de la Universidad del Zulia. Ciencias de la Educación. Vol. 12 Núm. 35 (2022). Р.303-321. (Web of Science)
  5. Русин, Г.А., Волинь в історії Православного просвітництва (1900-1939 рр.): наукові розвідки. Духовність особистості: методологія, теорія і практика: зб. наук. праць. Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, вип. 1 (100), с. 185-193.
  6. Русин, Г.А., Етнопедагогічна складова частина змісту і форм діяльності громадських об’єднань та рухів в Західній Україні наприкінці XVIII – на початку XX століття. Acta Paedagogica Volynienses. Луцьк: «Гельветика», вип. 3, с. 139-150.
  7. Русин, Г.А., Християнська аксіологія та атрибутика в народній педагогіці українців на західноукраїнських землях наприкінці XVIII – на початку ХХ століття. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук.-журнал. СумДПУ імені А. С. Макаренка, № 5, с. 71-79.
  8. Русин, Г.А., Тенденції розвитку етнопедагогіки українців на західноукраїнських землях в історичний період (кінець XVIII – початок ХХ століття). Освітні обрії, том 52, № 1, с. 15-20.
  9. Русин, Г.А., Молодіжні громадські організації та їх діяльність в контексті етнопедагогіки західних українців. Соціальна робота та соціальна освіта,вип. 2 (7), с. 135-140.
  10. Русин, Г.А., Вплив соціокультурного середовища на формування виховних концепцій родинної етнопедагогіки. Гірська школа Українських Карпат, № 23, с. 70-74.
  11. Русин, Г.А., Освітньо-виховна діяльність товариства «Рідна школа» в Галичині. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Педагогічні науки, № 4 (408), с. 12-21.
  12. Русин, Г.А., Освітньо-виховна діяльність духовенства Галичини: історичний екскурс. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка, 2 (25), с. 38-44.
  13. Русин, Г.А., 2019. Формування ціннісних орієнтацій особистості засобами етнопедагогіки. Освітні обрії, № 2, с. 11-15.
  14. Русин, Г.А., Освіта як ціннісна домінанта у вихованні молоді. Гірська школа Українських Карпат, № 20, с. 11-15.
  15. Русин, Г.А., Формування виховного ідеалу засобами родинної етнопедагогіки: теоретичні аспекти. Гірська школа Українських Карпат, № 15, с. 127-131.
  16. Русин, Г.А., Формування педагогічної майстерності учителів на засадах етнопедагогіки. В: М.П. Оліяр, наук. ред. НУШ у гірському регіоні України: теорія, практика, досвід: монографія. Івано-Франківськ: ДВНЗ ПНУ ім. В. Стефаника, с. 140-152.
  17. Русин, Г.А., Психолого-педагогічні засади взаємодії сім’ї та школи у формуванні особистості молодшого школяра. В: М.П. Оліяр, ред. Гірська школа: сучасні виклики і перспективи розвитку:монографія. Івано-Франківськ: НАІР, с. 340-355.
  18. Русин, Г.А., 2020. Роль Греко-Католицького духовенства в організації навчання та виховання дітей на Галичині. Współczesne Strategie i Wyzwania Еdukacyjne. PWSZ w Chelmie, р. 48-52.
  19. Русин, Г.А., Роль провідних діячів та організацій греко-католицької церкви Галичини у збереженні духовно-морального виховання молоді. Актуальні проблеми навчання і виховання в умовах інтеграційних процесів в освітньому та науковому просторах: тези ІІІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., Мукачево, 06.11.2020. Мукачево, с. 349-352.
  20. Русин, Г.А., 2021. Синтез мистецтв у проектуванні освітнього середовища професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Професійний розвиток педагога у високо смисловому полі сучасної освіти: тези Всеукр. наук.-практ. конф., Рівне, 31.03.2021. Рівне, с. 158-160.
  21. Русин, Г.А., Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої професійної освіти. В: М.П. Оліяр, ред. Гірська школа в умовах реформування системи освіти: компетентнісний вектор: монографія. Івано-Франківськ: НАІР, с. 221-234.
  22. Русин, Г., та Постовий, В. 2017. Соціум української сім’ї та школи: навч.-метод. посібник для студентів вищих навч. закладів. Івано-Франківськ: НАІР, 316 с.
  23. Русин, Г.А. Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «Педагогічна майстерність» для студентів спеціальності «Початкова освіта». Івано-Франківськ: Плай, 67 с.
  24. Русин Г., Паньків О., (2022). Використання інноваційних технологій на уроках у початковій школі в умовах «Нової української школи». Acta Paedagogica Volynienses. Луцьк: «Гельветика»,. вип. 2, с. 152-159.
  25. Русин Г., Зозуляк–Случик Р, Українська родина в західній україні наприкінці XVIII – на початку ХХ століття як народно-педагогічна інституція. Соціальна робота та соціальна освіта, вип. 2 (9), Умань. 2022. С. 58-67.
  26. Русин Г, Розлуцька Г. Організація науково-дослідницької діяльності здобувачів магістерських програм в умовах війни. Освітні обрії, том 54, № 1, с. 137-140.
  27. Русин Г., Розлуцька Г. Етнопедагогічні характеристики моделей та змісту шкільної освіти українців на західноукраїнських землях наприкінці XVIII – на початку ХХ століття. Духовність особистості: методологія, теорія і практика: зб. наук. праць. Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, вип. 1 (100), с. 100-108.
  28. Русин Г., Дзера Н. Формування мовленнєвої компетентності здобувачів освіти на уроках в початковій школі. Współczesne Strategie i Wyzwania Еdukacyjne. PWSZ w Chelmie, р. 50-54.
  29. Русин Галина. Паньків Ольга. Використання інноваційних технологій в сучасній початковій школі. Молодь і освіта в умовах викликів ХХІ століття. Українсько-польський збірник матеріалів Міжнародного круглого столу .2022. Івано-Франківськ. С.165-169.

Наукова діяльність: автор понад 100 наукових публікацій з них написання методичних, наукових та навчальних посібників, статей, підручників. Участь у науково-практичних конференціях; публікації у фахових та іноземних виданнях. Автор 10-х статей, які опубліковані англійською мовою у періодичних виданнях; співатором 5-х статей у виданнях що входять до міжнародних наукових баз даних (Scopus, Web of Science). Є учасником, організатором та співорганізатором низки міжнародних і всеукраїнських конференцій,  науково-методичних семінарів з питань розвитку початкової і професійно-педагогічної освіти (Польща, Словаччина).

Член редакційної колегії фахових журналів: «Вісник Черкаського університету» (Педагогічні науки), «Scientific Bulletin of Chełm» та «Scientia» (Польська Республіка).

Сфера наукових інтересів: актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів, інноваційні технології навчання в Новій українській школі, соціально-педагогічна діяльність у початковій школі, інклюзивна освіта, філософія освіти, стратегічне управління в сфері освіти, STEAM-освіта, зарубіжний досвід підготовки педагогів у закладах вищої освіти.

Навчальна діяльність: забезпечує викладання навчальних дисциплін: Вступ до педагогічної спеціальності», «Загальні основи педагогіки», «Дидактика», «Теорія виховання», «Педагогічна майстерність», «Педагогічні технології в початковій школі»,  «Основи науково-педагогічних досліджень», спецкурс за вибором.

Здійснює наукове керівництво магістерськими роботами.

Керівник студентської проблемної групи «Педагогічні умова організації оптимального педагогічного процесу в початковій школі».

Організаційна діяльність:

З 2008 року є координатором наукової співпраці педагогічного факультету з факультетом математики та інформатики в Державної академії прикладних наук в м. Хелмі (Республіка Польща)

З 2014 року студенти спеціальності «Початкова освіта» проходять пасивну педагогічну практику в загальноосвітніх школах в м. Хелмі.

На основі співпраці польських університеті організовано щорічний міжнародний круглий стіл «Молодь і освіта в умовах викликів ХХІ століття» з друком українсько-польського збірника матеріалів.

З 2016 року координатор наукової співпраці з кафедрою педагогіки Карпатського державного університету в м. Кросно (Республіка Польща).

Нагороджена грамотами ректорату ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (2008, 2015, 2016, 2017, 2020), подякою від Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (2019).