Романишин Руслана Ярославівна

 доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри початкової освіти

http://orcid.org/0000-0001-8480-2702 

https://www.scopus.com/results/authorNamesList.uri?st1=Romanyshyn&st2=Ruslana&origin=searchauthorlookup

https://www.webofscience.com/wos/author/record/HJZ-4784-2023

e-mail: ruslana.romanyshyn@pnu.edu.ua

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Романишин Руслана Ярославівна – доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти. У 1996 р. закінчила фізико-математичний факультет Прикарпатського університету імені Василя Стефаника за спеціальністю «Математика і фізика» з присвоєнням кваліфікації спеціаліста «вчителя математики і фізики».

У 1996 – 1997 рр. працювала вчителем математики Надвірнянського фізико-математичного ліцею.

У 1997 − 2003 рр. навчалася в аспірантурі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

З 2003 р. розпочала викладацьку діяльність в університеті асистентом кафедри теорії і методики початкової освіти.

У 2005 році захистила кандидатську дисертацію зі спеціальності «Загальна педагогіка та історія педагогіки».

З 2011 р. доцент кафедри математичних і природничих дисциплін початкової освіти.

У 2021 р. захистила у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького докторську дисертацію зі спеціальності «Теорія та методика навчання (математика)».

Тема докторської дисертації: Методична система формування обчислювальних навичок в учнів початкової школи.

Романишин Р.Я. є автором близько 110 статей та методичних розробок з математики та методики викладання математики у початковій школі. Член методичної ради педагогічного факультету, член вченої ради педагогічного факультету, член науково-технічної ради університету, член методичної ради університету.

У 2019 р. у рамках проекту програми ЄС Еразмус+ KA2 «Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання (MoPED)» (№586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP) пройшла навчання і використовує сучасні інноваційні технології навчання у роботі зі студентами при викладанні дисциплін.

У 2021 р. пройшла стажування в Інституті освітнього та професійного розвитку (м. Будапешт, Угорщина) на тему «Новітні освітні тенденції в сучасному інформаційному просторі та наукова діяльність. Європейській досвід та практика» (180 годин, 6 кредитів).

Романишин Р. Я. активно займається волонтерською, благодійною та громадською діяльністю. Здійснює викладення в університеті обдарованої дитини (УОД).

Співпрацює з комунальним закладом позашкільної освіти «Центр освітніх інновацій Івано-Франківської міської ради» та є керівником гуртка для молодих школярів. З 2018 р. на волонтерських засадах викладає в Університеті третього віку.

За досягнення в галузі науки і освіти у 2015 році була відзначена грамотою Івано-Франківського обласного департаменту науки і освіти.

У 2020 р. нагороджена почесною грамотою з нагоди святкування 80-річчя ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (за високий професіоналізм та сумлінну працю).

У 2021 р. нагороджена грамотою Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради за вагомий внесок у розвиток інноваційної освіти Івано-Франківська та підготовку призерів Всеукраїнських конкурсів, олімпіад.

Skvortsova S., Romanyshyn R. The Computational Activity of Younger Students : Neuropsychological Approach. Universal Journal of Educational Research. 2019. №7(12). Р. 2817–2829. DOI: 10.13189/ujer.2019.071232.URL: http://www.hrpub.org/journals/article_info.php?aid=8534 

Skvortsova, S., Romanyshyn, R. (2020).  Use of online simulators for the formation of primary school learners’ computing skill, Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-Learning. Seria of E-Learning, vol. 12, pp. 65-76. DOI https://doi.org/10.34916/el.2020.12.18 

Olga Marchenko, Margaryta Noskova, Igor Fedorenko, Olena Semenog, Myroslava Vovk, Ruslana Romanyshyn. IT – Education In The Context Of Educational Activities. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.21 No.6, June 2021.  P. 151-155. DOI:  https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.6.20 

Valeriy Kharkivskiy, Ruslana Romanyshyn, Nadiia Broiako, Iryna Kochetkova, Olena Khlystun, Natalya Kobyzhcha, Alina Poplavska. Features Of Pedagogical Support Of Digital Competence Formation In Educational Activity.  IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.21 No.8, August 2021 Manuscript received August 5, 2021 Manuscript revised August 20, 2021. P. 276-280. DOI:  https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.8.36

Skvortsova S., Romanyshyn R. Using formation of primary school learners’ of online simulators for the computing skills. Innovative Educational Technologies. Tools and Methods for E-learning Scientific Editor Eugenia Smyrnova-Trybulska «E-learning». 12. Katowice–Cieszyn, 2020. Р. 207–219. (Core Collection)

SkvortsovaS., ОnoprienkoO. and Romanyshyn R. 2021. Mathematical Word Problems That Contain a Constant in the Course of Mathematics of Primary School in Ukraine . Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 8, 1 (Apr. 2021), 46-64. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.46-64.

Романишин Р. Я. Нейропсихологічні основи обчислювальної діяльності учня початкової школи: теоретичний аспект. Гірська школа Українських Карпат. 2019. № 20. С. 116–120.

Романишин Р. Я. Прийоми обчислення в курсі математики початкової школи. Освітні обрії. 2020. № 1 (20). С. 84–88.

Романишин Р. Я. Властивості дій з обчислення та характеристики обчислювальної навички. Гірська школа Українських Карпат. 2020. № 22. С. 31–34.

Романишин Р. Я. Формування обчислювальної навички в  учнів початкової школи в умовах розвивального навчання. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія : Педагогічні науки : науковий журнал / рекомендовано до друку та поширення через мережу Інтернет Вченою радою Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. 2020. № 4. С. 207–213.

Романишин Р. Я. Формування обчислювальних навичок в учнів початкової школи в умовах нетрадиційних технологій навчання. Молодь і ринок. 2020. С. 72 – 79.

Романишин Р., Лагойда І. Розвиток самоконтролю в учнів початкової школи на уроках математики. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія : Педагогічні науки : науковий журнал / рекомендовано до друку та поширення через мережу Інтернет Вченою радою Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (протокол № 3 від 22.12.2020). 2021. № 4. С. 108–113.

Скворцова С., Романишин Р. Технології та методи формування обчислювальних навичок в учнів початкової школи. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія : Педагогічні науки : науковий журнал / рекомендовано до друку та поширення через мережу Інтернет Вченою радою Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (протокол № 3 від 22.12.2020). 2022. № 1. С. 108–113.

Романишин Р. Методична система формування обчислювальних навичок в учнів початкової школи: нейропсиходидактичний аспект. Молодь і ринок. 2022. 11 (180). С. 89 – 94.

 Тези доповідей на конференціях:

Романишин Р. Я. Нейрофізіологічні основи обчислювальної діяльності учня початкової школи. Матеріали міжнародної науково-методичної конференції «Проблеми математичної освіти» (ПМО – 2019), м. Черкаси, 11-12 квітня 2019 р.  Черкаси: Вид.ФОП Гордієнко Є.І., 2019. С.95-97.

Романишин Р. Я. Проблеми в обчислювальній діяльності молодших школярів: причини та шляхи подолання. Наступність у навчанні математики в умовах реформи загальної середньої освіти: реалії та перспективи: збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 20-21 вересня 2019 р. / Міністерство освіти і науки України, ДЗ «ПНПУ імені К.Д.Ушинського»  [та ін..]. Х.: Вид-во «Ранок», 2019. С.54-56.

Skvortsova S., Romanyshyn R. Neuropsychological principles of computational activity of younger students. Proceedings of the international conference MITAV Matematika, Informační Technologie a Aplikované Vědy. Brno (Czech Republic), 2019. Р. 88–101.

Романишин Р. Я. Вычислительная деятельность младшего школьника в контексте психологической теории деятельности. Инновационные технологии обучения физико-математическим и профессионально-техническим дисциплинам = Innovative teaching techniques in physics, mathematics, vocational and mechanical training : материалы XІІ Междунар. науч.-практ. конф., г. Мозырь, 5–6 марта 2020 г. : в 2-х ч. Ч. 1 / УО МГПУ им. И. П. Шамякина; редкол.: И. Н. Ковальчук (отв. ред.) и др. Мозырь (Белорусия) : МГПУ им. И. П. Шамякина, 2020. С. 194–196.

Романишин Р. Я. Обчислювальна діяльність молодших школярів за трьома типами навчання: психологічний аспект. Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 12-18 травня 2020 р. Запоріжжя, 2020. № 2(39). URL: https://www.zoippo.zp.ua/pages/el_gurnal/pages/vip39.html.

Романишин Р. Я. Методична система формування обчислювальних навичок в учнів 1-4 класів. Актуальні проблеми педагогіки початкової школи в контексті освітньої реформи: зб. наукових праць / укл. Поясик О.І.,Слипанюк О. В., Ковальчук М.П. Івано-Франківськ: НАІР, 2021. С.61-63 с. (матеріали ІIІ Міжнародної науково-практичної конференції)

Романишин Руслана. Використання сучасних досліджень в психології та нейронауках для підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи в контексті євроінтеграції: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції (Івано-Франківськ, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 19-20 травня 2022 р.) / Упор. Т. Качак. Івано-Франківськ, 2022. С.126 -131.

Романишин Руслана, Мухіна Христина. Організація дослідницької діяльності у молодших школярів на уроках математики на основі компетентнісного підходу. Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи в контексті євроінтеграції: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції (Івано-Франківськ, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 19-20 травня 2022 р.) / Упор. Т. Качак. Івано-Франківськ, 2022. С.131-135.

Романишин Руслана, Ільницька Тетяна. Формування математичної культури учнів початкової школи у процесі використання краєзнавчого матеріалу. Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи в контексті євроінтеграції: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції (Івано-Франківськ, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 19-20 травня 2022 р.) / Упор. Т. Качак. Івано-Франківськ, 2022. С. 233-237.

Романишин Руслана, Чорней Богдана. Використання індивідуального підходу до навчання учнів початкової школи у процесі вивчення математики. Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи в контексті євроінтеграції: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції (Івано-Франківськ, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 19-20 травня 2022 р.) / Упор. Т. Качак. Івано-Франківськ, 2022. С. 237-242.

Монографія:

Романишин Р. Я. Теоретико-методичні засади формування обчислювальних навичок в учнів початкової школи : монографія. Івано-Франківськ : ТзОВ «ВГЦ «Просвіта», 2020. 424 с.

Наукова діяльність: Романишин Р. Я. працює над проблемами формування математичної компетентності майбутніх учителів початкової школи; психолого-дидактичними та нейрофізіологічними засадами навчання математики учнів початкової школи; є автором методичної системи формування обчислювальних навичок в учнів початкової школи.

Навчальна діяльність: забезпечує викладання навчальних дисциплін: «Методика навчання математичної освітньої галузі», «Методика розв’язування задач з логічним навантаженням», «Нетипові методи розв’язування математичних задач», «Формування обчислювальної компетентності майбутнього вчителя ПШ»

Здійснює керівництво магістерськими роботами. Керівник студентського наукового гуртка «Формування математичної компетентності в учнів початкової школи».

Громадська робота:

Співорганізатор акцій «Стань ангелом», «З Різдвом у серці», волонтер благодійного фонду «Ти-Ангел».

З 2018 р. на волонтерських засадах викладає в Університеті третього віку.

Навчальна робота:

Автор понад 110 наукових та методичних праць з педагогіки та методики викладання математики.

Є керівником 95 студентських наукових робіт, які опубліковані у матеріалах регіональних, всеукраїнських та міжнародних конференцій у Івано-Франківську, Коломиї, Черкасах, Луганську, Херсоні.

Керує студентськими проблемними групами:

  • Формування предметної математичної компетентності в учнів початкової школи (м. Івано-Франківськ)
  • Актуальні питання методики навчання математики у початковій школі (м. Коломия).

Здійснює наукове керівництво освітньо-кваліфікаційними роботами з методики навчання математики.