Будник Олена Богданівна

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри початкової освіти,

директор Центру інноваційних освітніх технологій

https://orcid.org/0000-0002-5764-6748

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57194069952

https://www.webofscience.com/wos/author/record/AAW-4839-2020

e-mail: olena.budnyk@pnu.edu.ua

Персональна інформаціяНаукова діяльністьОрганізаційна і міжнародна діяльністьПідготовка наукових кадрівНавчальна діяльністьКонтакти

Закінчила Прикарпатський університет ім. Василя Стефаника, отримала диплом спеціаліста з відзнакою за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання» та здобула кваліфікацію вчителя початкових класів.

У 1997 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Педагогічні передумови господарського виховання молодших школярів» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки (Прикарпатський університет ім. Василя Стефаника).

У 2001 році отримала вчене звання старшого наукового співробітника за спеціальністю 13.00.07 – теорія та методика виховання (Інститут проблем виховання АПН України).

У 2015 році захистила докторську дисертацію на тему «Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (Житомирський державний університет імені Івана Франка).

У 2018 році отримала вчене звання професора кафедри педагогіки початкової освіти.

Упродовж 2016-2019 рр. працювала у складі науково-методичної комісії сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України за спеціальністю 013 Початкова освіта з розробки стандартів вищої освіти ОР «Бакалавр», «Магістр».

Пройшла навчання за програмою тренінгу «Підготовка тренерів для навчання вчителів Нової української школи» (2018). Брала участь в експертизі підручників для Нової української школи (2018-2019).

Професійна діяльність

З 1994 по 2012 рр. працювала в Науково-методичному центрі «Українська етнопедагогіка і народознавство» НАПН України та Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника на посадах: молодшого наукового співробітника, старшого наукового співробітника, провідного наукового співробітника.

З 1999 р. працювала на посаді доцента різних кафедр Педагогічного інституту ДВНЗ “Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника”; з 2013 р. – доцент кафедри теорії та методики початкової освіти.

2015-2017 рр. – завідувач кафедри педагогіки початкової освіти, далі – професор цієї ж кафедри, 2023 р. – професор кафедри початкової освіти.

З 2019 р. – директор Центру інноваційних освітніх технологій “PNU EcoSystem”.

Державні та відомчі нагороди:

грамота Івано-Франківської ОДА (2006), грамота Головного управління освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2010), грамота ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (2014), грамота департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2015), Почесна грамота Івано-Франківської ОДА (2015), обласна педагогічна премія імені Мирослава Стельмаховича (2015), Почесна грамота Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області (2016), Почесна грамота Національної академії педагогічних наук України (2018), Подяка Міністерства освіти і науки України (2021), Грамота Департаменту освіти і науки Івано-Франківської міської ради (2020, 2021), Подяка Департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2022), Подяка Міського голови (2022).

Сфера наукових інтересів – актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів, електронне навчання в Новій українській школі, соціально-педагогічна діяльність у початковій школі, інклюзивна освіта, філософія освіти, інноваційні технології навчання, управління в сфері освіти, STEAM-освіта, зарубіжний досвід підготовки педагогів у закладах вищої освіти.

Авторка близько 350 наукових публікацій, у т.ч. 25-ти статей, які опубліковані у наукових виданнях, індексованих у базах Scopus / Web of Science.

Список наук публ_Будник

Найважливіші книги: «Етнопедагогіка господарсько-економічного виховання» (2005.), «Етноекономічна компетенція школяра» (2008), «Етнопедагогічна складова процесу формування компетентностей молодших школярів» (2009, редагування), «Соціально-педагогічна діяльність учителя початкових класів» (2012), «Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності: теорія і практика» (2014), «Інклюзивна освіта» (2015), «Порівняльна педагогіка» (2019), «Педагогічний супровід інклюзивної освіти» (2019), «Комунікативна педагогіка» (2019), «Методика електронного навчання в початковій школі» (2021) та ін.

Головний співредактор журналу “Освітні обрії” (категорія Б), редактор англомовного журналу “Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University” (серія «Педагогіка», категорія Б), заступник головного редактора міжнародного журналу “Viae Educationis: Studies of Education and Didactics” (Республіка Польща), член редакційної колегії фахового видання “Вісник Черкаського національного університету” (Серія: Педагогічні науки, категорія Б), а також зарубіжних наукових журналів: “Revista Amazonia Investiga” (Колумбія, Web of Science), “Scientific Bulletin of Chełm, “Chowanna”, “Scientia” (Польська Республіка), “Education in the 21st Century” (Єреванський державний університет, Вірменія).

Науковий редактор щорічного українсько-польського збірника студентських наукових праць “Освітня інноватика” (“Innowacje edukacyjne”) (https://ciot.pnu.edu.ua/scientific-work-of-students/).

Керівник науково-дослідної роботи «Професійна підготовка вчителя: соціально-педагогічний контекст» (0117U003281) (2017-2027).

Запрошений професор у рамках проєкту «Інтегрована програма розвитку Сілезького університету в Катовіцах» (Республіка Польща, 2022).

Керівник академічної групи університету міжнародного проекту ERASMUS+ «MoPED – Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання», № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP (2017-2021).

Співкоординатор українсько-польського проекту з обміну студентами «Культура, історія, традиції: у пошуках спільних цінностей» під патронатом Polsko-Ukrainskej Rady Wymiany Mlodziezy (FRSE) (вересень-листопад, 2016) – Хелм (Республіка Польща) – Івано-Франківськ (Україна); співорганізатор міжнародних конференцій, у т.ч. в Польській Республіці та Литовській Республіці.

Участь у грантовій програмі Фонду Костюшка на тему «Підготовка майбутніх учителів до роботи з учнями, які постраждали від російського вторгнення в Україну» спільно з Інститутом Педагогіки Ягеллонського університету в Кракові (Республіка Польща, 2022).

Пройшла наукове стажування в Університеті Східного Теннессі (2014 р., м. Джонсон Сіті, Західна Вірджинія, США), де вивчала досвід роботи викладачів вищої школи в умовах полікультурності.

Пройшла стажування в Державній вищій професійній школі в Хелмі (Республіка Польща, 2016) та підвищення кваліфікації в Університеті Деусто (Іспанія, 2018), Кіпрському університету (Кіпр, 2018), Краківській гірничо-металургійній академії (Республіка Польща, 2018).

Міжнародне стажування (6,0 ECTS) на тему: «Розвиток інноваційної компетентності сучасного вчителя» (Центр сучасної освіти SCHOLAR, Республіка Польща, 2022).

Міжнародне стажування в Інституті педагогіки Сілезького університету (1,0 ECTS) на тему «Е-навчання та інклюзивна освіти» (Республіка Польща, 2022).

Учасник міжнародних наукових очних конференцій (Нідерланди, Польща, Іспанія, Угорщина, Словаччина, США, Литва, Грузія), серед яких: 37-ма щорічна конференція «Нові Аппалачі: відомі реалії та можливості» (Хантінгтон, Західна Вірджинія, США, 2014), міжнародна академічна конференція «Освітні послуги та їх педагогічне дослідження» (організована в рамках святкування 50-річчя Інституту педагогіки Ягеллонського університету у Кракові) (Республіка Польща, 2019), міжнародна конференція з нагоди 10-ї річниці Східного партнерства «Сприяння спільним цінностям через освіту та культуру» (Тбілісі, Грузія, 2019), міжнародний воркшоп для вчителів в Університеті Твенте у рамках проєкту програми ЄС Next-Lab (Нідерланди, 2019), 11-та щорічна міжнародна конференція з освіти та нових технологій навчання (Пальма-де-Майорка, Іспанія, 2019), 13-й випуск медіаконференції «Медійні виклики воєнного часу. Медіа-інформація-дезінформація-пропаганда» (Техніко-гуманітарний університет у Бельсько-Бялі, Польща, 2022), Міжнародний науковий семінар «Сучасні проблеми підготовки вчителя до професійної праці – у пошуку перспектив досліджень» у співробітництві та зміцненні співпраці в рамках альянсу T4EU (Литва – Словаччина – Польща – Україна) (Інститут Педагогіки Сілезького університету в Катовіцах, Польща, 2022) та ін.

За наукового керівництва захищено три кандидатські дисертації:

Катерина Романюк «Педагогічні умови виховання толерантності в дітей дошкільного віку» за спеціальністю 13.00.08 – дошкільна педагогіка (2014, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, м. Одеса);

Світлана Смолюк «Організаційно-педагогічні умови становлення розвивального освітнього середовища в системі початкової освіти України (кінець ХХ – початок ХХI ст.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (2017, Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, м. Луцьк);

Катерина Фомін «Підготовка вчителя початкових класів до організації діалогічного навчання» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2020 р., Львівський національний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів).

Член двох спеціалізованих рад із захисту кандидатських і докторських дисертацій: 1) за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (соціальні та поведінкові науки); 2) за спеціальностями 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника (2019-2021).

Голова спеціалізованої вченої ради із захисту кандидатських і докторських дисертацій за спеціальностями 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника (2022-2025).

Здійснює наукове консультування здобувачів наукового ступеня кандидата педагогічних наук / доктора філософії (PhD). Систематично працює у разових спеціалізованих вчених радах як голова, опонент чи рецензент дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

Забезпечує викладання навчальних дисциплін: «Інноваційні освітні технології у вищій освіті та професійна етика», «Педагогічна творчість викладача ЗВО», «Фундаментальні педагогічні теорії» (ОР «Доктор філософії (PhD)»; «Основи інклюзивної освіти», «Педагогічна компаративістика», «Методика е-навчання в початковій школі» (ОР «Магістр»), «Педагогічна інноватика», «Теорія і методика виховання», спецкурс «Технології соціально-педагогічної діяльності вчителя початкової школи», «Адаптивна педагогіка» (ОР «Бакалавр»).

Керівник студентської наукової групи «Соціально-виховні технології в початковій школі».

Організатор навчальних тренінгів, курсів з підвищення кваліфікації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, фахової передвищої та вищої освіти.