Матвеєва Наталія Олексіївна

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри  початкової освіти

https://orcid.org/0000-0002-8495-7074

https://www.webofscience.com/wos/author/record/HKE-2315-2023

e-mail: nataliia.matveieva@pnu.edu.ua

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

У 1995 році закінчила Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський університет імені Василя Стефаника» за спеціальністю «Російська мова та література» та здобула кваліфікацію вчителя російської мови та літератури.

У 2021 році закінчила Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» за спеціальністю 016.01 «Спеціальна освіта. Логопедія» та здобула кваліфікацію бакалавра спеціальної освіти.

З 2004 по 2008 рік – навчалася у аспірантурі за спеціальністю 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». У 2009 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Організація науково-методичної роботи з учителями початкової загальноосвітньої школи в Україні (1945-1990 рр.)» та отримала науковий ступінь кандидата педагогічних наук.

У 2013 році присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії та методики початкової освіти.

Leniv, O. Dzhus, N. Matveieva, N. Ilina, O. Prokofieva, I. Hlushenko. Neyropsychological Bases of Correctional Neuropsychological Bases of Correctional and Preventive Preparation of Children with Autism to Master Writing. Brain Broad Recearch in Artificial Intelligence and Neuroscience. 20222. Vol. 13. Issue 1. Sup 1. ISSN: 2068-0473. E-ISSN: 2067-3957

О. Budnyk, N. Matveieva, K. Fomin, T. Nazarenko, V. Kalabska. Preparation of future teachers for the introduction of digital innovation in a Rual School: problems and prospects. Revista Brasileira De Educacao Do Campo. 6, e 13124. ISSN 2525-4863

Матвеєва Н. Основи спеціальної освіти: Практикум. Навчальний посібник. Івано-Франківськ, 2022. НАІР,   227 с.

Матвеєва Н. Діяльність ІРЦ в гірських районах. Гірська школа українських Карпат. 2021. № 25. С. 137-142.

Матвеєва Н. Теоретичні засади навчання молодших школярів з дисграфією: Збірник наукових праць. Уманський ДПУ. Вип. 4. 2021. С. 223-230.

Матвеєва Н., Матішак М. Формування демократичних цінностей майбутніх педагогів: практико-зорієнтований підхід. Професіоналізм педагога: теоретичні та методичні аспекти. Вип. 14. Ч. 2. Слов’янськ. 2021. С. 24-34.

Матвеєва Н.О. Подолання труднощів у навчанні молодших школярів з порушенням писемного мовлення. Методичні вказівки для вчителів. 2021. Івано-Франківськ. Центр друку. 40 с.

Матвеєва Н. Використання педагогічних технологій у процесі підготовки дошкільників до навчання у школі: методичні рекомендації. 2021. Івано-Франківськ. Центр друку. 30 с.

Matveieva N. Corrective and development work of teachers with young children with disorders of speech in the process of forming their communicative skills. Journal of V. Stefanyk University. Vol. 7 (1). No 1. 2020. Р. 64-70.

Матвеєва Н. Розвиток інклюзивної освіти на Прикарпатті. Гірська школа українських Карпат. № 23. 2020. С. 66-69.

Матвеєва Н. Особливості організації дистанційного навчання учнів з порушеннями розвитку в умовах карантину. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи: Збірник наукових праць. Уманський ДПУ. Вип. 2 (4). 2020. С. 111-119.

Матвеєва Н., П’ятка Н. Софія Русова та її внесок у розвиток національної освіти. Джерела: Науково-методичний вісник. № 1-4 (91-94). Грудень-січень.2020. С. 31-33.

Матвеєва Н. Основи інклюзивної педагогіки зі вступом. Практикум. Навчальний посібник. Івано-Франківськ, НАІР. 2020. 188 с.

Матвеєва Н. Інклюзивна освіта за кордоном: навчально-методичний супровід самостійної роботи студентів. методичний посібник. Івано-Франківськ. 2019. НАІР. 60 с.

Матвеєва Н. Основні чинники впливу на готовність молодих учителів до професійної діяльності та розвитку. Науковий часопис НПУ ім. М. Драгоманова. Серія 17. Вип. 30. Київ. 2019. С.119-123.

Матвеєва Н. Основні труднощі в навчанні молодших школярів із мовленнєвими порушеннями. Наукові записки ВДПУ імені М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. Вінниця. № 60. 2019. С. 111-116.

Matveieva N. Inclusive education in schools Organizational Pedagogical Aspect of the problem. Journal of V. Stefanyk University. Vol. 5. No 1. 2018. Р. 80-88.

Професійна діяльність

У 2016 р. – курси підвищення кваліфікації у м. Хелм (Вища Школа Заводова, Польша). Тема: «Wykorrzystania zaawansowanych technologii informatycznych w zarzadzaniu instytucjami edukacyjnymi».

У 2019 р. – у Кам’янець-Подільському національному університеті імені І. Огієнка на кафедрі теорії і методик початкової освіти (тема «Підвищення ефективності професійної підготовки вчителя НУШ»).

Наукова діяльність

Автор 16 навчально-методичних посібників, понад 100 статей у фахових та інших наукових виданнях; співавтор колективних монографій.

Учасник Всеукраїнських і Міжнародних науково-практичних конференцій, українсько-польського проекту «Kultura, historia, traducja w poszukiwaniu wspolnych wartosci» (2016) та Міжнародного проекту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині» (2018/2022 р.).

Активно працює над науковою темою: «Розвиток особистості молодшого школяра в умовах гірської школи».

Наукові інтереси торкаються сфери інклюзивної освіти, спеціальної та загальної педагогіки, неперервної освіти (освіта дорослих):

  • Реформування освітніх закладів у світлі вимог Концепції НУШ;
  • Організація інклюзивного навчання та виховання молодших школярів в ЗСО;
  • Спеціальна освіта в Україні: надання спеціальних послуг дітям з різними нозологіями;
  • Формування інклюзивної компетентності майбутніх вчителів початкових класів у процесі професійної підготовки.

Навчальна діяльність

Забезпечує читання дисциплін: «Основи інклюзивної освіти», «Інклюзивна освіта за кордоном», «Методика навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами», «Інклюзивне навчання в початковій школі», «Філософія інклюзивної освіти», «Основи спеціальної педагогіки», «Методики комплексного оцінювання розвитку дітей різного віку», «Організація і керівництво діяльністю у сфері освіти дітей з мовленнєвими та комбінованими порушеннями».

Здійснює керівництво курсовими та магістерськими роботами, залучає студентів до науково-дослідної діяльності.

Керівник проблемно-пошукової студентської групи «Науковий хаос».

Здійснює профорієнтаційну роботу з учнями шкіл міста та області.

 Організаційна діяльність

Керівник-методист виробничої практики студентів III-го курсу заочної форми навчання Педагогічного факультету (з 2015 н. р.)

Керівник-методист виробничої логопедичної практики студентів Педагогічного факультету в інклюзивно-ресурсному центрі (з 2022 н. р.).