СПІВПРАЦЯ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 015 ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА (ЗА СПЕЦІАЛІЗАЦІЯМИ)

18 вересня 2023 р. відбувся вебінар з проблем співпраці зі стейколдерами у межах реалізації освітньо-наукової програми «Професійна освіта» підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 015 «Професійна освіта» (за спеціалізаціями)  галузі 01 Освіта/Педагогіка на базі кафедри початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

Модераторами заходу виступили: доктори педагогічних наук, професори Олена Будник та Оксана Цюняк.

У роботі вебінару у рамках угоди про міжнародну співпрацю взяли участь зарубіжні партнери: Ірена Полевчик, доктор хабілітований наук гуманістичних, професор Сілезького університету, директор Інституту Педагогіки, м. Катовіце (Республіка Польща); Марек Рембєж, доктор хабілітований наук гуманістичних, професор Сілезького університету, факультет мистецтв та педагогічних наук, м. Цешин (Республіка Польща), котрі поділилися власним досвідом роботи щодо вдосконалення освітньо-наукової підготовки та роботи наукової ради із захисту дисертаційних праць; а також їхні здобувачі ступеня доктора філософії (PhD) – Ігор Губач, Роберт Роса, Артур Алексюк.

Предметом ретельного обговорення були наступні питання: а) перегляд цілей освітньо-наукової програми та програмних результатів з урахуванням потреб роботодавців, здобувачів вищої освіти, академічної спільноти, інших стейкхолдерів; б) визначення дорожньої карти співпраці з роботодавцями.

У результаті онлайн-зустрічі було окреслено деякі напрями співпраці зі стейкхолдерами задля успішної реалізації програми підготовки докторів філософії зі спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями): 1) систематичне проведення вебінарів і семінарів викладачів та гаранта ОНП зі стейхолдерами щодо надання пропозицій з удосконалення програми, уточнення її цілей та програмних результатів; 2) здійснення опитування стейкхолдерів щодо аналізу потреб ринку праці у сфері професійної освіти з урахуванням потреб регіону та кращого міжнародного досвіду підготовки фахівців; 3) участь стейкхолдерів у науково-практичних заходах, що проводяться на рівні кафедри чи університету із залученням аспірантів; 4) залучення стейкхолдерів (у т.ч. зарубіжних) до проведення відкритих лекцій з дисциплін різних циклів: загальної підготовки, професійної підготовки, вибіркових дисциплін, а також майстер-класів, тренінгів, воркшопів та ін.