Практичний вимір академічної доброчесності

Чесність у навчанні є базовою умовою побудови успішного освітнього процесу, довіри між усіма його учасниками. Важливо, щоб здобувачі вищої освіти керувалися цінностями, на яких ґрунтується академічна доброчесність: чесність, довіра, справедливість, повага до чужих думок, відповідальність тощо. Цим питанням була присвячена онлайн-зустріч зі студентами третього та четвертого курсів спеціальності «Початкова освіта» (денної форми навчання) та студентами третього курсу спеціальності «Початкова освіта» (заочної форми навчання), яку влаштувала професор кафедри початкової освіти Галина Білавич.

         Акцентовано, що однією із засад організації освітнього процесу за ОНП  «Початкова освіта» є принцип академічної доброчесності. Так, у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника для забезпечення дотримання вимог академічної доброчесності затверджено низку документів: Кодекс честі ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»; Положення про запобігання академічному плагіату та іншим порушенням академічної доброчесності у навчальній та науково-дослідній роботі студентів ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»; Положення про запобігання академічному плагіату у ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»; Положення про Комісію з питань етики та академічної доброчесності ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

         Викладач Г. Білавич ознайомила студентів – авторів курсових робіт – не тільки з документами, які регламентують дотримання принципів академічної доброчесності, а й пояснила, що таке академічний плагіат, які є його різновиди, наголосила на основних засадах щодо заходів із перевірки і рекомендацій щодо запобігання академічному плагіату, щодо використання системи виявлення текстових збігів/ідентичності/схожості, рекомендаціях щодо виявлення академічного плагіату в наукових роботах (авторефератах, дисертаціях, наукових доповідях, статтях тощо), розповіла про порядок здійснення заходів з перевірки на академічний плагіат курсових та дипломних кваліфікаційних робіт та надала рекомендації, як написати якісну наукову роботу.

Під час зустрічі проф. Г. Білавич ознайомила студентів із вимогами до написання кваліфікаційних (бакалаврських/магістерських) робіт, підкреслила, що дуже важливо вибрати перспективну тему курсової роботи, щоб відтак (у процесі навчання в магістратурі) на її основі можна було б здійснити серйозне наукове дослідження, розповіла про наукові, професійні можливості для здобувачів вищої освіти, які відкриває їм навчання в магістратурі на спеціальності «Початкова освіта».