22 травня в межах роботи Академії тьюторінгу на Педагогічному факультеті докторка філологічних наук, професорка кафедри початкової освіти Тетяна Качак провела тренінг “Цифрові інструменти в літературній освіті”. Авторка зауважила, що літературна освіта є важливою складовою всебічно розвиненої особистості, адже впливає на формування культурних та життєвих цінностей людини, вміння усвідомлювати, критично осмислювати, оцінювати, співставляти різні явища й процеси. Завдання літературної освіти полягає в тому, щоб ознайомити учнів із кращими зразками національної та перекладної літератури, навчити читати й осмислювати, розуміти тексти різного тематичного спрямування і жанрового виміру; сформувати їхнє уявлення про художнє слово і вміння спілкуватися, використовуючи багатство образної мови. Читання з розумінням – ключовий компонент формування усіх компетентностей здобувачів освіти, основа самоосвіти. Методично правильне й доцільне використання цифрових інструментів допомагає ефективно й якісно реалізувати зміст і завдання літературної освіти, підвищує якість навчання й мотивацію учнів, дозволяє візуалізувати освітній контент, стимулює розвиток критичного, творчого мислення й активну взаємодію, забезпечує ефективну реалізацію проєктного, інтерактивного, інтегрованого навчання.
Тренінг “Цифрові інструменти в літературній освіті”
Тренінг складався з кількох етапів, присвячених огляду й аналізу медіапродуктів та ефективних при роботі з текстом та дитячою книжкою цифрових інструментів:
1. Інтерактивні плакати та їх роль у формуванні читацької культури учнів
2. Ментальні карти як засіб візуалізації, структурування матеріалу та аналізу прочитаного
3. Аналіз твору з використанням вправ і завдань, створених в онлайн-сервісі LearningApps
4. Візуалізація й осмислення прочитаного за допомогою штучного інтелекту, інфографіки та інших інструментів сервісу Canva
5. Цифрові інструменти для рефлексії
Учасники заходу мали змогу визначити свій рівень інформаційно-комунікаційної компетентності, оцінити функціональний потенціал онлайн-ресурсів у контексті організації читання й аналізу текстів зі здобувачами освіти, розглянути деякі сучасні дитячі книги й створити ментальні карти.