Упродовж 13-14 червня 2024 року у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся Всеукраїнський дискусійний форум «Тенденції підготовки фахівців у сфері освіти та освітнього менеджменту».
Науковий захід об’єднав понад 120 учасників з різних міст України, зокрема, Києва, Черкас, Івано-Франківська, Дніпра, Запоріжжя, Кам’янця-Подільського, Рівного, Львова, Мукачева, Одеси, Херсону, Чернігова тощо.
У форумі взяли участь декан педагогічного факультету професорка Оксана Кондур, заступниця декана з наукової роботи Оксана Цюняк, завідувачка кафедри початкової освіти Руслана Романишин, завідувачка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Іванна Кулик та науково-педагогічні працівники педагогічного факультету Інна Червінська, Надія Сабат, Наталія Сабат, Оксана Протас, Світлана Замрозевич-Щадріна, Леся Височан, Лідія Плетеницька та інші.
Учасники форуму мали змогу обговорити питання професійної підготовки фахівців дошкільної та початкової освіти; фахівців з управління освітніми закладами та якістю освітніх послуг; докторів філософії; психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів, впровадження інноваційних методик навчання, забезпечення рівного доступу до якісної освіти та інтеграції української освіти в європейський простір. Особливо важливою була дискусія щодо викликів, з якими стикається освітня система в умовах війни. Обговорювалися шляхи забезпечення безперервності освітнього процесу, захисту прав дітей на освіту та психологічної підтримки учнів і вчителів. Учасники ділилися досвідом адаптації навчальних програм до нових реалій, зокрема, використанням дистанційного навчання та інших цифрових технологій.
Професорка Оксана Цюняк висловила свої міркування щодо удосконалення підготовки докторів філософії з професійної освіти. У виступі Оксана Петрівна представила зміст, мету і цілі освітньо-наукової програми «Професійна освіта», що відповідають Стратегії розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника на 2020-2027 роки і співвідносяться з тенденціями розвитку європейської вищої освіти, де якість освіти забезпечується через інноваційність та науково-дослідницьку діяльність. Професорка зазначила, що навчання аспірантів здійснюється на основі поєднання навчальної, науково-дослідної діяльності, апробації результатів наукових досліджень, науково-педагогічної практики з використанням традиційних та інноваційних форм і методів навчання. Разом з тим, освітнє середовище університету є безпечним для життя та здоров’я здобувачів вищої освіти. Освітня підтримка реалізується шляхом забезпечення теоретичної, методичної і практичної підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, а також створення сприятливого психологічного клімату.
Форум став платформою для налагодження нових професійних контактів та обміну ідеями, які, безсумнівно, сприятимуть подальшому розвитку української освіти. Учасники висловили сподівання, що такі заходи допоможуть створити спільноту освітян, готових до співпраці та взаємодопомоги у вирішенні актуальних проблем освіти у воєнний і післявоєнний час.
Інформацію підготувала
професорка Оксана Цюняк