Лекція-дослідження з дитячої літератури та методики навчання літературного читання: екодіалоги

4 листопада зі студентами 3 курсу спеціальності “Початкова освіта” у межах вивчення дисципліни  “Дитяча література та методика навчання літературного читання” професор кафедри  початкової освіти та освітніх інновацій Тетяна Качак провела лекцію-дослідження “Екодіалоги на основі прочитаних книг для дітей”. Такий зміст  і формат лекції вибрано не випадково, адже заняття приуроченні Всесвітньому дню екології, який відзначали 1 листопада.

Студенти читали та обговорювали твори для дітей і підлітків, в основі яких екологічні проблеми і моделі поведінки екобунтарів.  Використовуючи метод екодіалогів, аналізували повісті “Примари Чорної діброви” Андрія Бачинського, “Приборкання Кичери” Віктора Полянко, романи-антиутопії “МОХ NOX” Тані Малярчук,  “Лісом.  Небом. Водою” Сергія Оксеника та ділилися власним досвідом екоініціатив, спрямованих на збереження природи і захист довкілля  від шкідливого впливу людини. Окрім усної комунікації усі діалоги студенти розмістили на дошці Padlet, де вони доступні для подальшого обговорення та оцінювання.

Як засвідчили результати рефлексії та підсумкового опитування, більшість студентів займає екоактивну  чи прагматично-екологічну позиції, згідно з якими діяльність людини спрямована на збереження довкілля, а відповідальне ставлення до природи і навколишнього світу починається із щоденних рішень. Здобувачі освіти вважають, що метод екодіалогів є цікавим і дієвим інструментом формування екологічної грамотності школярів засобами дитячої літератури.

Професор Тетяна Качак констатувала, що такі формати лекцій та практичних занять корисні для майбутніх педагогів не лише змістом, а й новими методами й підходами, які можна й потрібно використовувати у шкільній практиці як для аналізу прочитаного, так і для вирішення різних освітніх та виховних  завдань.