3 квітня 2025 року відбувся методологічний семінар Національної академії педагогічних наук України на тему: «Стратегічні орієнтири та інноваційні практики утвердження української національної ідентичності в умовах воєнного стану».
Захід, присвячений актуальній тематиці в умовах героїчного протистояння українського народу російській військовій агресії, об’єднав представників Комітету Верховної Ради України з питань молоді і спорту, Міністерства молоді та спорту України, Міністерства оборони України, провідних науковців, громадських діячів, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів освіти, а також усіх небайдужих до майбутнього країни.
Семінар відкрив Президент НАПН України, доктор філософських наук, професор, академік НАН і НАПН України Василь Кремень. У своїй мотиваційній промові він загострив увагу на цивілізаційному зіткненні в умовах глобалізації, коли на зміну діалогу націй приходить їхня конфронтація. Також він підкреслив глибину екзистенційних викликів, що постали перед українською нацією у зв’язку з війною, та відзначив героїзм і самопожертву захисників і захисниць України, чия пам’ять буде вписана золотими літерами в новітню історію держави.
У роботі методологічного семінару взяла участь Інна Червінська, професор кафедри початкової освіти та освітніх технологій, яка на пленарному засіданні презентувала доповідь на тему «Національна ідентичність зростаючої особистості: виклики сучасних медіа та соціальних мереж».
Під час виступу доповідачка акцентувала увагу на проблемі впливу сучасних медіа та соціальних мереж на формування національної ідентичності зростаючої особистості в часі воєнної доби. Ознайомила з результатами досліджень, які стосуються поведінки неповнолітніх у віртуальному просторі та затребуваності різних видів соціальних мереж у молодіжному середовищі, виокремила виклики та запити соціальних мереж і засобів масової інформації, навела приклади маніпуляцій свідомістю неповнолітніх, оприлюднила статистичні дані результатів цього впливу. Адже окрім загроз життю, сучасні здобувачі освіти ускладнюють своє життя спотворенням уявлень про оточуючий світ, суспільні норми і моральні основи людського співжиття, руйнують психічне здоров’я споживанням недоброякісної інформації, яке ллється брудними потоками від недобросовісних блогерів, інфлюенсерів, хибних авторитетів чи навіть працівників спецслужб країни агресорки.
У контексті доповіді було представлено напрацювання та позитивний досвід Карпатського національного університету імені Василя Стефаника з формування медійної освіти, медіаграмотності та медіакультури здобувачів освіти, увиразнено дієві механізми їх реалізації в освітньому процесі й під час організованого дозвілля у студентському середовищі.
За результатами роботи методологічного семінару буде підготовлено наукове видання, яке сприятиме вдосконаленню освітньої політики у сфері медіаосвіти й медіаграмотності зростаючої особистості, і які можна використати під час вивчення освітніх компонент «Цифрова педагогіка», «Медіадидактика початкової школи», «Методика електронного навчання в початковій школі».