Науково-практичний семінар «Підвищення ефективності викладання психолого-педагогічних дисциплін: виклики та рішення» – синергія науки, освіти та педагогічної майстерності

   29 жовтня 2025 року аспіранти освітньо-наукової програми «Професійна освіта» разом із гарантом цієї програми, професоркою кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, заступницею декана з наукової роботи Оксаною Цюняк взяли участь у науково-практичному семінарі «Підвищення ефективності викладання психолого-педагогічних дисциплін: виклики та рішення», який відбувся в межах XVII Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті».

   Ініціатори заходу – відділ теорії та практики педагогічної освіти та відділ змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Науково-практичний семінар став важливим етапом у впровадженні результатів теоретико-аналітичного етапу дослідження за темою «Система вдосконалення викладання психолого-педагогічних дисциплін у закладах вищої освіти» (2025–2026 рр.) та у впровадженні результатів узагальнювального етапу за темою «Розвиток змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів на компетентнісних засадах» (2023–2025 рр.).

  Захід модерували завідувачка відділу теорії і практики педагогічної освіти, доктор педагогічних наук, професор Лариса Петренко й завідувачка відділу змісту і технологій педагогічної освіти, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Мирослава Вовк.

   Семінар об’єднав провідних учених, викладачів і вчителів, які окреслили актуальні напрями оновлення змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів, переосмислення форм викладання психолого-педагогічних дисциплін у контексті трансформацій, які відбуваються у вищій освіті, утвердження ідей педагогічного партнерства, гуманістичних цінностей і ментального здоров’я в умовах сьогодення.Особливу увагу було зосереджено на питаннях професійного зростання педагогічних працівників, розвитку їхніх цифрових компетентностей, формуванні ментального здоров’я освітян, забезпеченні синергії науки, освіти та практики у процесі професійної підготовки. У дискусіях наголошувалося, що саме психолого-педагогічні дисципліни створюють ціннісний, гуманістичний фундамент сучасної педагогічної освіти.

  З-поміж рекомендацій за результатами заходу було окреслено: удосконалення змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів має відбуватися шляхом упровадження змістових модулів, тем з теорії і практики  психопедагогіки, персонології освіти, актуалізації історико-педагогічних ідей, наскрізності тем з проблем психологічних травм дітей, отриманих у результаті військових дій, проблем ментального здоров’я у партнерстві вчителів, учнів, батьків, громади; оновлення силабусів, програм освітніх компонентів психолого-педагогічного спрямування доцільно здійснювати з урахуванням української історико-педагогічної спадщини з метою посилення націєтворчого контексту; створення цифрового навчально-методичного супроводу оновлення змістового контенту обов’язкових психолого-педагогічних дисциплін тощо.