ВИКЛАДАЧІ КАФЕДРИ ЗАВЕРШИЛИ НАВЧАННЯ ЗА ПРОГРАМОЮ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ І ОНЛАЙН ШКОЛИ «ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ»

Впродовж 01.11.2023-13.12.2023  року професори кафедри Оксана Цюняк та Інна Червінська, доцентки Світлана Довбенко і Марія Копчук-Кашецька успішно пройшли навчання за програмою підвищення кваліфікації І Онлайн школи «Цифрові технології в наукових дослідженнях».

Розробники Програми: Яцишин А.В., Губеладзе І.Г., Котун К.В., Сухіх А., Годлевська К.В., Мар’єнко М.В., Коваленко В.В., Вакалюк Т.А., Мандич О.В., К., 2023. 12 с. (Інститут цифровізації освіти НАПН України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, ДНУ «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації» (УкрІНТЕІ), Рада молодих вчених національної академії педагогічних наук України, Офіс підтримки вченого, Освітній хаб «Центр неперервної освіти»).

Програма підвищення кваліфікації передбачала такі види діяльності: лекційні та практичні заняття, самостійну роботу, тестування.

Мета підвищення кваліфікації: підвищення рівня цифрової компетентності; поглиблення і систематизація теоретичних знань, практичних умінь і навичок щодо застосування цифрових технологій для виконання наукового дослідження; опанування інструментами відкритої науки, хмарними технологіями та сервісами; формування цифрової компетентності щодо застосування цифрових технологій для розвитку персонального іміджу дослідника та формування бренду вченого; застосування штучного інтелекту для виконання наукових досліджень та роботи вченого; візуалізація, представлення та популяризація наукових результатів із застосуванням цифрових технологій; використання бібліографічних менеджерів у науковій діяльності; застосування цифрових технологій для проведення анкетувань, опитувань, тестувань та опрацювання отриманих результатів; використання онлайн енциклопедій та відкритих освітніх ресурсів для проведення наукового дослідження.

Програма підвищення кваліфікації складалася із таких змістових модулів:

ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ 1. Цифрові технології для проведення наукового дослідження. Застосування цифрових технологій для проведення наукового дослідження та ефективного здійснення наукової та науково-організаційної діяльності. Застосування наукометричних баз даних, електронних бібліотечних систем, онлайн енциклопедії, інформаційно-аналітичних наукових систем, штучного інтелекту, інструментів відкритої науки для оптимізації часових і фінансових витрат, для аналізу і систематизації зарубіжного і вітчизняного досвіду та виконання різних етапів наукового дослідження; застосовувати хмарні сервіси для колективної роботи з науковими матеріалами. Цифрові технології для забезпечення спільної роботи над документами і презентаціями. Практична вправа – використання хмарних сервісів для спільної роботи над дослідженням. Практична вправа – створення анкет та опитувальників. Практична вправа – застосування штучного інтелекту для створення структури наукової публікації, доповіді, оголошення, таблиці. Практична вправа – створення візуалізації результатів наукових досліджень із застосуванням різних сервісів. Практичні вправи за тематикою занять.

ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ 2. Застосування цифрових технологій для розвитку іміджу вченого та наукової комунікації. Портрет сучасного дослідника: обриси професійних і особистісних якостей. Поняття «імідж вченого». Основні складники іміджу сучасного вченого. Успішний науковець: критерії, якості та індивідуальні траєкторії. Інструменти відкритої науки як засоби популяризації власних наукових результатів. Профілі у міжнародних наукометричних базах – “must have” для вченого. Застосування електронних соціальних мереж та штучного інтелекту для розбудови персонального іміджу вченого та популяризації наукових результатів. Практична вправа – створення е-візитки вченого. Застосування цифрових технологій для наукової комунікації та інтеграції у міжнародний дослідницький простір. Презентація проєктів для вчених зорієнтованих на розвиток професійних здібностей та підвищення кваліфікації.

За результатами підвищення кваліфікації викладачі отримали сертифікати.