Професорка Оксана Цюняк взяла участь у вебінарі «Педагогічна освіта в умовах воєнного і повоєнного часу: виклики і перспективи»

14 березня 2023 року професорка кафедри початкової освіти, заступник декана з наукової роботи педагогічного факультету Оксана Цюняк виступила із доповіддю на тему «Коучинг у системі професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів в умовах війни» на Звітній конференції Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (м. Київ) за 2022 рік «Розвиток педагогічної науки і практики в умовах воєнного та повоєнного часу».

Модератор – Вовк Мирослава Петрівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України.

Мотиваційне слово з проблем якості підготовки сучасного вчителя в умовах воєнних реалій виголосила Ничкало Нелля Григорівна, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України

Провідні науковці, викладачів, учителі-практики з різних куточків України виступили зі змістовними доповідями  з актуальних  для сьогодення проблем, а саме: тенденції розвитку сучасної педагогічної освіти, особливості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, якість підготовки сучасного вчителя: досвід та сучасні виклики; інновації у підготовці майбутніх педагогів на бакалаврському, магістерському, докторському освітніх рівнях; реалізація Плану відновлення України у повоєнний період у контексті якісних змін у сфері педагогічної освіти.

У своєму виступі Оксана Петрівна  актуалізувала проблему доцільності упровадження коучингу у систему професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у період війни, поділилася власним досвідом роботи зі студентами педагогічного факультету та Івано-Франківського фахового коледжу Прикарпатського національного університету імені Василі Стефаника. Професорка зазначила, що реалії сучасного життя в умовах війни спонукають до перегляду окремих поглядів на цілі та завдання вищої освіти. Нині важливими у освітньому просторі постають питання збереження життя людей, їхня безпека та ментальне здоров’я, а також професійна підготовка конкурентоспроможного компетентного фахівця, лідера із високим рівнем розвитку емоційного інтелекту, котрий креативно і критично мислить, володіє навичками ефективної комунікації, постійно навчається, легко адаптується до змін та вимог соціального середовища, уміє долати різні випробування та стреси, ставиться позитивно до життя, продуктивно працює у команді.

За переконаннями доповідачки, коучинг як інноваційну технологію варто впроваджувати у закладах освіти, оскільки це дає можливість створювати атмосферу безпеки і довіри, надавати підтримку учасникам освітнього процесу, мотивувати їх до активної діяльності; створювати креативне середовище, атмосферу для творчості.

Упровадження коучингу у систему професійної підготовки майбутніх учителів слугуватиме підготовці конкурентоспроможного компетентного фахівця, здатного адекватно відповідати на виклики часу, вірити у власні можливості, бути впевненим у собі. Цей метод також допомагає формувати у студентів адекватну самооцінку, підвищує емоційний інтелект, покращує самопочуття, стресостійкість, що є підґрунтям навчально-пізнавальної та активної творчої діяльності. Також Оксана Петрівна наголосила на необхідності психологічної підтримки здобувачів вищої освіти в умовах воєнного часу. Адже, основними завданнями є не лише формування професійних компетентностей, але й розвиток навичок, які допоможуть легше адаптуватися до нових реалій життя, стійко та впевнено вирішувати життєві виклики, самостійно приймати рішення, уміти підвищувати стресостійкість, не зупинятися на невдачах і перешкодах, а розцінювати їх як можливість набуття життєвого досвіду.

На завершення доповіді Оксана Петрівна продемонструвала відеопрезентацію студентських творчих робіт з яскраво вираженою патріотичною тематикою.

Поетичним акордом секції став авторський вірш «Переможна весна з Кобзарем», продекламований учителем української мови і літератури, методисткою гімназії-інтернату №13 м. Києва Ходацькою Ольгою Миколаївною.

Інформацію підготувала

доктор педагогічних наук, професор Оксана Цюняк