З метою удосконалення розвитку навичок медіаграмотності, критичного мислення та обізнаності серед здобувачів освіти щодо сучасних інформаційних викликів 7 листопада 2024 року студенти 2 курсу ОПП 013 Початкова освіта педагогічного факультету під час вивчення навчальної дисципліни «Медіадидактика початкової школи» разом з професоркою кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Інною Червінською взяли участь у «Всеукраїнському уроці з медіаграмотності».
Захід організовано Національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» Міністерством культури та стратегічних комунікацій України та Суспільним Мовленням за підтримки ПРООН в Україні та фінансування Уряду Японії.
Під час уроку студенти ознайомилися з такими важливими темами, як протидія фейкам, захист особистості від кібербулінгу, роль штучного інтелекту у створенні освітнього контенту та аналіз історичних подій.
Як зазначають організатори, основна мета Всеукраїнського уроку медіаграмотності – об’єднати країну навколо важливості розвитку медіаграмотності та критичного мислення з раннього віку. Адже формуючи у здобувачів освіти певний рівень медіаграмотності, ми не лише захищаємо їх від дезінформації, кібербулінгу та шахрайства, але й готуємо до успішного майбутнього, де вони зможуть ефективно орієнтуватися в інформаційному просторі.
Цьогоріч урок відбувся у форматі командного квесту, під час якого необхідно було виконати інтерактивні завдання разом із відомими зірковими гостями та експертами.
Тематика уроку охоплювала найбільш актуальні питання сучасного інформаційного середовища: як розпізнавати фейки, штучний інтелект і його виклики, протидію хейту в інтернеті та розуміння історичних подій. Кожне завдання уроку проходило у форматі edutainment – навчання за допомогою гри. Студенти 2 курсу виконували інтерактивні завдання, активно обговорювали зміст сюжетів, аналізували запропоновані світлини (реальні та створені за допомогою штучного інтелекту).
Заходи такого формату сприяють розширенню кругозору та підвищенню інформаційної компетентності здобувачів вищої освіти з навчальної дисципліни «Медіадидактика початкової школи», яку студенти вивчають в рамках реалізації сталості проєкту програми ЄС Еразмус+ KA2 «Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання-MoPED». #УрокМедіаграмотності2024.