ВИСТУП ПРОФЕСОРКИ ІННИ ЧЕРВІНСЬКОЇ НА ВЧЕНІЙ РАДИ УНІВЕРСИТЕТУ

Хтось із відомих філософів сказав, що знання мають сенс лише тоді, коли можуть бути практично використані. Професорка кафедри Інна Червінська виступила на Вченій раді Прикарпатського університеті імені Василя Стефаника із представленням досвіду практичної підготовки майбутніх учителів гірських шкіл та долучилася до обговорення доповіді завідувачки відділу практики Ярослави Василишин, поділилася своїми міркуваннями щодо реалізації практичної компоненти підготовки фахівців крізь призму діяльності творчої навчально-наукової лабораторії «Гірська школа Українських Карпат».

Адже практична підготовка поряд з навчальними заняттями і самостійною роботою є однією із важливих форм організації освітнього процесу, від якості якої залежить конкурентоздатність випускників закладів освіти на ринку праці.

Адаптація освітнього процесу до сучасних реалій та вимог часу воєнної доби включає в себе не тільки пошук ефективних шляхів до вирішення завдань, щодо оптимізації практичної компоненти підготовки майбутніх фахівців освітньої та інших галузей, але й дієвих варіантів їх успішної реалізації.

Відповідно до окреслених напрямів діяльності Лабораторії, спільно з керівниками закладів освіти, начальниками відділів освіти гірських регіонів працюємо над удосконаленням уже діючих та створенням нових освітніх платформ для співпраці та взаємодії.

В рамках виконання завдань міжнародного проєкту “Гірська школа: стан, проблеми, перспективи розвитку” в освітньому процесі педагогічного факультету реалізується орієнтовна тематика досліджень, пов’язаних із проблемами навчання, виховання і розвитку учнів та професійного становлення й мобільності педагогів закладів освіти регіону Українських Карпат.

Викладачами #кафедрипочатковоїосвітитаосвітніх інновацій та колегами з інших кафедр #педагогічногофакультету, які є співробітниками лабораторії, підготовлено цифрові кейси контрольно-оцінювальних матеріалів та ефективний діагностичний інструментарій, які використовується задля забезпечення об’єктивності підсумкового оцінювання практики.

По завершенню виступу були висловлено ПРОПОЗИЦІЇ щодо оптимізації практичної підготови здобувачів вищої освіти:

  1. З метою оптимізації практичної підготовки ЗВО, пропонуємо продовжити роботу над створенням кадрового резерву для студентів випускних курсів та надання інформації щодо наявності вакантних місць у ЗЗСО гірських районів, установах, організаціях, на підприємствах, які відповідають їх фаховій підготовці та реалізації індивідуальної освітньої траєкторії шляхом самостійного добору баз практик відповідно до професійних потреб, регіональних запитів, інтересів та здібностей.
  2. Налагодження тісної взаємодії з роботодавцями та ключовими стейкхолдерами щодо питання розширення реєстру баз практичної підготовки, виходячи з потреб регіонального ринку праці.
  3. Продовжити проведення публічних, гостьових лекцій провідними фахівцями освітньої галузі як підготовчого етапу до організації практики, удосконалення фахової майстерності та педагогічної техніки здобувачів вищої освіти. З цією метою пропонуємо розміщувати відеозаписи публічних лекцій в системі дистанційного навчання та закритихYouTube-каналах.
  4. Продовжити роботу щодо опитування здобувачів вищої освіти після проходження практики. Результати опитування розміщувати на офіційному вебсайті у рубриці «Онлайн-опитування щодо забезпечення якості освіти».
  5. Використовувати бази виробничої педагогічної практики для проведення експериментальних досліджень за темою кваліфікаційної магістерської роботи.

ТРИМАЄМО наш освітній фронт і кожен на своєму робочому місці якісно виконуємо свою роботу.