Довбенко Світлана Юріївна

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри початкової освіти та освітніх інновацій

http://orcid.org/0000-0003-2316-0579

https://www.webofscience.com/wos/author/record/GYD-7202-2022

e-mail: svetlana.dovbenko@pnu.edu.ua 

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

У 1995 році закінчила Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника за спеціальністю «Вчитель початкових класів та хореографії».

Працювала за фахом у Калуській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Івано-Франківської області.

З 2004 року – асистент кафедри теорії та методики початкової освіти Прикарпатського національного університету  імені Василя Стефаника.

Захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування діалогічної культури майбутніх вчителів початкових класів» зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Дисертація захищена в спеціалізованій Вченій раді Херсонського державного університету. Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Пальшкова Ірина Олександрівна.

У 2020 році присвоєно вчене звання «доцент».

Наукові публікації в періодичних виданнях,

які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН,

зокрема Scopus або Web of Science

  1. Svitlana Dovbenko, Ruslana Naida, Victor M. Beschastnyy,  HalynaV. Bezverkhnia.Problem of Resistance to the Introduction of Distance Learning Models of Training in the Vocational Training of Educators.International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 19. No2., pp. 1-12. February 2020.
  2. Popovych, L.; Zhigarenko, I.; Losiyevska, O.; Dovbenko, S.; Kashyrina, Y.; Shevchenko, R.; Piletska, R. Research of achievement motivation’s impact on the career orientations of future managers of organization. Web of Science, №7, Jul-Sep, 2020, p.247-263. 
  3. Anna Struk, Natalia Siranchuk, Yuliia Rudenko, Svitlana Barylo, Svitlana Dovbenko. Peculiarities of the professional foundation of the future pedagogue . Journal of Intedisciplinary Research. AD ALTA, Vol.11  (issue2,special XX)pp.115-120.2021.ISSN1804-7890,ISSN2464-6733(online).

 РОЗДІЛИ У КОЛЕКТИВНИХ МОНОГРАФІЯХ

  1. Довбенко С. Ю. Ключові компетентності у європейському освітньому просторі. Гірська школа в умовах реформування системи освіти: компетентнісний вектор: монографія /За наук. ред. д.п.н. Оліяр М.П.; ДВНЗ «ПНУ ім. В. Стефаника». Івано-Франківськ : Супрун В. П., 2018. С. 268−278.

 НАВЧАЛЬНІ ПОСІБНИКИ

  1. Цюняк О. П., Довбенко С. Ю. Педагогічна інноватика: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ : Видавець Кушнір Г. М., 2019. 190 с.
  2. Методичні рекомендації до проведення педагогічної практики напряму підготовки 5.01010201 «Початкова освіта»/Упорядники Л.М Прокопів, С. Ю. Довбенко, О.М. Сидорук.2015.

СТАТТІ У ФАХОВИХ ВИДАННЯХ

  1. Довбенко С. Ю. Духовність як запорука формування особистості. Гірська школа Українських Карпат. Наукове фахове видання з педагогічних наук. 2015. №12-13. С.80−81.
  2. Довбенко С. Ю. Використання засобів невербальної комунікації у суб’єкт-суб’єктній взаємодії вчителя і учня. Гірська школа Українських Карпат. Наукове фахове видання з педагогічних наук. 2016. № 15. С. 38−40.
  3. Довбенко С. Ю., Москаленко Ю. М. Реалізація педагогіки партнерства в Карпатському освітньому просторі. Гірська школа Українських Карпат. Наукове фахове видання з педагогічних наук. 2017. № 16. С. 34−39.
  4. Довбенко С. Ю. Освітній простір Нової української школи. Гірська школа Українських Карпат. Наукове фахове видання з педагогічних наук. 2018. № 18. С. 20−23.
  5. Довбенко С. Ю. Організація освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства в умовах реалізації концепції нової української школи. Нові стратегії розвитку початкової освіти в умовах євроінтеграції. Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції з міжнародною участю. 16 травня 2018 р. Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г. М., 2018. С. 210−215.
  6. Довбенко С. Ю., Прокопів Л.М. Особливості впровадження педагогіки партнерства в Карпатському освітньому просторі. Український педагогічний журнал. № 1. С.118-128.
  7. Довбенко С. Ю., Москаленко Ю. М. Науково-філософські ідеї І.А. Зязюна у контексті реформування національної педагогічної освіти. Електронний науковий фаховий журнал «Імідж сучасного педагога» проіндексовано професійними асоціаціями: BASE, Google Академія, WorldCat, OpenAIRE, Наукова періодика України (проект Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського). С.5−7.
  8. Довбенко С. Ю. Традиції виховання толерантності у виховних моделях українського народу. Актуальні питання гуманітарних наук. Випуск 28, том І, 2020. С. 240−245.
  9. Довбенко С. Ю Виховання толерантності у школярів в умовах полікультурного суспільства. Освітній дискурс: збірник наукових праць. 2020. Випуск 20(2). С.32−44.
  10. Багрій Марія, Довбенко Світлана. Література як засіб формування національноі свідомості та характеру особистості  крізь призму творчості Богдана Лепкого. Молодь і ринок. 3 (189),2021. С.45−50.
  11. Багрій М.А., Довбенко С. Ю. Використання творчої спадщини Івана Франка в освітньому процесі закладу вищої освіти. Педагогічний альманах: збірник наукових праць. 49, 2021 С.251−257.
  12. Багрій Марія, Довбенко Світлана. Роль українських письменників Західної України в розвитку навчально-методичного забезпечення освітнього процесу (ХІХ-початок ХХ ст.). Молодь і ринок, 5-6(191-192), 2021.С.45-49.
  13. Цюняк О. П., Довбенко С. Ю. Професійна саморегуляція викладача закладів вищої освіти в умовах війни. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. / [редкол. Л.Б. Лук’янова (голова), Аніщенко О.В. (заступник голови) та ін.]; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Київ, 2022. Вип. 1 (21). 122−131.
  14. Dovbenko Svitlana. The Formation of bases of the Ukrainian national identity affirmation with the primary school children. MOUNTAIN SHOOL OF UKRAINIAN CARPATY. Vol 26,pp.119-123.
  15. Довбенко Світлана. Реалізація дистанційної форми навчання в умовах війни, з досвіду шкіл Украіни. Інноваційна педагогіка, № 52,2022.
  16. Довбенко С. Ю. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців як педагогічна проблема. Інноватика у вихованні: збірник наукових праць. Випуск 11. Том 1. С. 100-107.
  17. Цюняк О. П., Довбенко С. Ю. Проблема розвитку соціально-емоційного інтелекту майбутніх учителів початкових класів у період війни. Освітні обрії, 2(55), 2022. 66−69.

Забезпечую викладання навчальних дисциплін: «Педагогічна інноватика», «Методика виховної роботи», «Виховні технології у ВНЗ». Здійснюю керівництво дипломними роботами на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти.

 Керівник  студентського наукового гуртка «Формування демократичної культури майбутніх фахівців».

Здійснюю волонтерську діяльність. Співорганізаторка благодійного ярмарку «Творимо добро своїми руками» (2014-2019), за участю студентів Івано-Франківського фахового коледжу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та педагогічного факультету (https://www.youtube.com/watch?v=-ZvZfUsNEVk, https://www.youtube.com/watch?v=PUvPwt-ZOQQ,

https://www.youtube.com/watch?v=TTLlXFIc_iE.

https://gk-press.if.ua/tvorymo-dobro-svoyimy-rukamy-frankivski-studenty-vlashtuvaly-blagodijnyj-yarmarok/).

Провела виховні заходи: онлайн виховний захід «Пам’ятаємо Героїв Крут» (2022), «Ми українці: честь і слава незламним» (2022), онлайн захід-реквієм «Герої Небесної Сотні – Ангели майдану» (2022), виховний онлайн захід «Ми українці: честь і слава незламним» (2022).

Заходи профорієнтаційного спрямування із студентами Івано-Франківського коледжу, а саме: тренінг «Мистецтво бути вчителем» (2019), квест «Учитель – не просто професія, це – покликання» (2018). Профорієнтаційні зустрічі із випускниками закладів загальної середньої освіти: «Вишивка єднає українців» (2022), «Мій вибір – моє майбутнє» (2022).

Сфера наукових інтересів охоплює широкий спектр актуальних проблем педагогічної інноватики та освітньої практики, зокрема: проблеми розвитку діалогічної культури вчителя; розвиток педагогічної майстерності майбутніх учителів нової української школи; проблеми теорії і практики професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти на засадах педагогіки партнерства.