доктор педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри початкової освіти та освітніх інновацій https://scholar.google.com.ua/citations?user=ZziA3Z8AAAAJ&hl=ru https://orcid.org/0000-0003-1865-6326 https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57216854030 https://www.webofscience.com/wos/author/record/AAL-7366-2021 e-mail: larysa.slyvka@pnu.edu.ua |
У 1985 року закінчила Івано-Франківський державний педагогічний інститут ім. В. С. Стефаника за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання» (за дипломом, присвоєно кваліфікацію «вчитель початкових класів»).
Досвід роботи:
‒ вихователь групи продовженого дня у середній школі № 3 м. Івано-Франківська (1985‒1986);
‒ вихователь у дитячих садках м. Приозерськ Казахської РСР (1986‒1991);
‒ бібліотекар у науковій бібліотеці Прикарпатського університету імені Василя Стефаника (1991‒1994);
‒ педагог-організатор, заступник директора у загальноосвітній школі №12 Івано-Франківська (1994‒2007); кілька років поспіль ‒ голова міського методичного об’єднання педагогів-організаторів Івано-Франківська; ініціатор створення у школі № 12 учнівського самоврядування, розробниця його структурно-організаційну стратегії і реалізаторка відповідної практичної діяльності; на основі досвіду співпраці з колегами-учителями й учнівським самоврядуванням закладу Salezjański Ośrodek Szkolno–Wychowawczy w Tarnowskich Górach (Польща), Лариса Сливка разом з учителем школи Уляною Клисою (Бойчук) започаткувала інноваційну ‒ сюжетно-тренінгово-виховну ‒ форму організації шкільних канікул.
2004 року почала працювати на кафедрі теорії та методики початкової освіти Педагогічного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
2010 року захистила дисертацію на тему «Народні традиції у вихованні здорового способу життя молодших школярів Західної України (1919‒1939 рр.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
2013 року присвоєно вчене звання доцента.
2023 року захистила дисертацію на тему «Теорія та практика здоров’язбережувального виховання учнів загальноосвітніх шкіл Польщі (ХХ ‒ початок ХХІ ст.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
З січня 2024 року ‒ професор кафедри початкової освіти (пізніше ‒ кафедри початкової освіти та освітніх інновацій).
Навчально-методична діяльність
Впродовж 2004‒2024 рр. розробила навчально-методичні комплекси для низки навчальних дисциплін, які вивчають здобувачі освіти спеціальності 013 Початкова освіта, а саме: «Методика навчання основ здоров’я в початкових класах» (2012‒2018); «Екологія дитинства» (2014‒2023); «Основи природознавства» (2015‒2024); «Педагогіка здоров’збереження» (2016‒2024); «Превентивне виховання учнів початкової школи» (2023‒2024); «Закордонні практики здоров’язбережувального виховання учнівства» (2023‒2024); «Безпечне освітнє середовище» (2024); «Профілактика шкідливих звичок в початковій школі» (2024).
Активно співпрацює з науково-методичним центром «Університет обдарованої дитини», який є структурним науковим підрозділом Наукового парку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
Наукова діяльність
Сфера наукових інтересів: освіта з питань здоров’я; формування здоров’язбережувальної компетентності дітей та юнацтва; реалізація безпечного освітнього середовища; професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до здоров’язбережувального виховання учнів; закордонний досвід здоров’язбережувального виховання здобувачів освіти; основи природознавства.
Сливка Лариса Володимирівна ‒ авторка 120‑ти наукових праць, 14‑ти навчально-методичних посібників, 2‑х одноосібних монографій, керує студентською проблемною групою «Педагогіка здоров’я».
Організаційна діяльність
Очільниця природничо-математичну і мистецько-технологічну предметні секції викладачів кафедри.
Факультетський керівник-методист виробничої (педагогічної) практики в оздоровчих закладах.