7 червня команда Центру інноваційних освітніх технологій “PNU-EcoSystem” у складі викладачів кафедри початкової освіти професорів Олени Будник, Тетяни Качак, доцентів Тетяни Близнюк, Катерини Фомін підготувала та провела інтерактивний тренінг “Оксфордські дебати” для викладачів Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
Тетяна Близнюк розповіла про традицію дебатів, їх види й особливості, наголосила на важливості академічної дискусії в освітньому процесі ЗВО. З правилами Оксфордських дебатів учасників ознайомила Тетяна Качак.
Дебати на тему “Використання штучного інтелекту у вищій освіті: за чи проти?” між командами Пропозиції та Опозиції професійно провела Голова –Олена Будник, яка також озвучила дискусійні питання й навела цікаві факти для роздумів. Функції Секретаря дебатів виконала Катерина Фомін. Експерти Тетяна Качак і Тетяна Близнюк дали якісну оцінку виступів промовців та провели інтерактиви з глядачами.
Викладачі університету, які формували команди Пропозиції (професори Оксана Кондур, Марія Клепар, доценти Наталія Матвеєва, Тамара Ткачук, Олексій Воробець, Ірина Боришкевич) та Опозиції (професори Інна Червінська, Надія Луцан, доценти Вікторія Гнєзділова, Наталія Кирста, Ірина Комар, Маріанна Матішак), глибоко розкрили тему дискусії, навели сильні аргументи й контраргументи, визначили вплив ШІ на екологію, соціальні аспекти, інклюзивну освіту, мистецтво та інші сфери життєдіяльності людини. Пропозиція успішно захистила тезу, опираючись на логічні аргументи, використовуючи відомі факти та статистичні дані. Опозиція вдалася до логічних аргументів та “доказів від загрози”, майстерно використала “аргумент до публіки”. У результаті дискусії в залі та голосування визначено, що більш переконливими були аргументи Опозиції.
На завершення Катерина Фомін продемонструвала відеоролик, згенерований програмою VideoGen, в якому штучний інтелект розкриває тезу дебатів.
Як зауважила перша проректорка проф. Валентина Якубів, “Оксфордські дебати – ефективна форма активного навчання сучасних студентів, яка дозволяє розвивати критичне мислення, реалізувати креативні ідеї та забезпечує результативну взаємодію”. Ректор університету проф. Ігор Цепенда неодноразово відзначав освітній потенціал цього формату й закликав науково-педагогічних працівників частіше практикувати її у процесі викладання різних дисциплін.
Позитивно оцінили тренінг проф. Ганна Карась, доц. Мирослава Кулеша-Любінець, проф. Оксана Кондур, доц. Любомира Ілійчук, доц. Наталія Захарасевич та ін.
Голова Оксфордських дебатів Олена Будник подякувала усім креативним учасникам заходу – представникам Пропозиції та Опозиції, експертам, секретарю, промовцям із зали: «Дякуючи Вам, ми відчули командну взаємодію у традиціях британської Палати громад, глибше пізнали основні принципи і правила проведення дебатів. Тішимося – і це неймовірний результат Дебатів, – що думки учасників змінилися на початку та наприкінці дебатів стосовно доцільності, функцій, можливостей ШІ у вищій освіті (за даними опитування)».
Усі активні учасники тренінгу отримали Сертифікати про підвищення кваліфікації.