Персональна інформаціяНаукова діяльністьОрганізаційна і міжнародна діяльністьПідготовка наукових кадрівНавчальна діяльністьКонтакти
Закінчила Прикарпатський університет ім. Василя Стефаника, отримала диплом спеціаліста з відзнакою за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання» та здобула кваліфікацію вчителя початкових класів.
У 1997 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Педагогічні передумови господарського виховання молодших школярів» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки (Прикарпатський університет ім. Василя Стефаника).
У 2001 році отримала вчене звання старшого наукового співробітника за спеціальністю 13.00.07 – теорія та методика виховання (Інститут проблем виховання АПН України).
У 2015 році захистила докторську дисертацію на тему «Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (Житомирський державний університет імені Івана Франка).
У 2018 році отримала вчене звання професора кафедри педагогіки початкової освіти.
Упродовж 2016-2019 рр. працювала у складі науково-методичної комісії сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України за спеціальністю 013 Початкова освіта з розробки стандартів вищої освіти ОР «Бакалавр», «Магістр».
Пройшла навчання за програмою тренінгу «Підготовка тренерів для навчання вчителів Нової української школи» (2018). Брала участь в експертизі підручників для Нової української школи (2018-2019).
Професійна діяльність
З 1994 по 2012 рр. працювала в Науково-методичному центрі «Українська етнопедагогіка і народознавство» НАПН України та Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника на посадах: молодшого наукового співробітника, старшого наукового співробітника, провідного наукового співробітника.
З 1999 р. працювала на посаді доцента різних кафедр Педагогічного інституту ДВНЗ “Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника”; з 2013 р. – доцент кафедри теорії та методики початкової освіти.
2015-2017 рр. – завідувач кафедри педагогіки початкової освіти, далі – професор цієї ж кафедри, 2023 р. – професор кафедри початкової освіти.
З 2019 р. – директор Центру інноваційних освітніх технологій “PNU EcoSystem”.
2024 р. – професор кафедри початкової освіти та освітніх інновацій.
Державні та відомчі нагороди:
грамота Івано-Франківської ОДА (2006), грамота Головного управління освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2010), грамота ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (2014), грамота департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2015), Почесна грамота Івано-Франківської ОДА (2015), обласна педагогічна премія імені Мирослава Стельмаховича (2015), Почесна грамота Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області (2016), Почесна грамота Національної академії педагогічних наук України (2018), Подяка Міністерства освіти і науки України (2021), Грамота Департаменту освіти і науки Івано-Франківської міської ради (2020, 2021), Подяка Департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2022), Подяка Міського голови (2022).
Сфера наукових інтересів – актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів, електронне навчання в Новій українській школі, соціально-педагогічна діяльність у початковій школі, інклюзивна освіта, філософія освіти, інноваційні технології навчання, управління в сфері освіти, STEAM-освіта, зарубіжний досвід підготовки педагогів у закладах вищої освіти.
Авторка понад 350 наукових публікацій, у т.ч. понад 30 статей, які опубліковані у наукових виданнях, індексованих у базах Scopus / Web of Science.
Список публікацій Будник О.Б. 2017-2024
- Найважливіші книги: «Етнопедагогіка господарсько-економічного виховання» (2005.), «Етноекономічна компетенція школяра» (2008), «Етнопедагогічна складова процесу формування компетентностей молодших школярів» (2009, редагування), «Соціально-педагогічна діяльність учителя початкових класів» (2012), «Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності: теорія і практика» (2014), «Інклюзивна освіта» (2015), «Порівняльна педагогіка» (2019), «Педагогічний супровід інклюзивної освіти» (2019), «Комунікативна педагогіка» (2019), «Методика електронного навчання в початковій школі» (2021), “E-learning & Inclusive Education” (2023), “Педагогічна компаративістика” (2023) та ін.
- Головний співредактор журналу “Освітні обрії” (категорія Б), редактор англомовного журналу “Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University” (серія «Педагогіка», категорія Б), заступник головного редактора міжнародного журналу “Viae Educationis: Studies of Education and Didactics” (Республіка Польща), член редакційної колегії фахового видання “Вісник Черкаського національного університету” (Серія: Педагогічні науки, категорія Б), а також зарубіжних наукових журналів: “Revista Amazonia Investiga” (Колумбія, Web of Science), “Scientific Bulletin of Chełm”, “Chowanna”, “Scientia” (Польська Республіка), “Education in the 21st Century” (Єреванський державний університет, Вірменія).
- Науковий редактор щорічного українсько-польського збірника студентських наукових праць “Освітня інноватика” (“Innowacje edukacyjne”) (https://ciot.pnu.edu.ua/scientific-work-of-students/).
Керівник науково-дослідної роботи «Професійна підготовка вчителя: соціально-педагогічний контекст» (0117U003281) (2017-2027).
Запрошений професор у рамках проєкту «Інтегрована програма розвитку Сілезького університету в Катовіцах» (Республіка Польща, 2022).
Керівник академічної групи університету міжнародного проєкту ERASMUS+ «MoPED – Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання», № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP (2017-2021).
Співкоординатор українсько-польського проєкту з обміну студентами «Культура, історія, традиції: у пошуках спільних цінностей» під патронатом Polsko-Ukrainskej Rady Wymiany Mlodziezy (FRSE) (вересень-листопад, 2016) – Хелм (Республіка Польща) – Івано-Франківськ (Україна); співорганізатор міжнародних конференцій, у т.ч. в Польській Республіці та Литовській Республіці.
Участь у грантовій програмі Фонду Костюшка на тему «Підготовка майбутніх учителів до роботи з учнями, які постраждали від російського вторгнення в Україну» спільно з Інститутом Педагогіки Ягеллонського університету в Кракові (Республіка Польща, 2022).
Наукове стажування в Університеті Східного Теннессі (2014 р., м. Джонсон Сіті, Західна Вірджинія, США), де вивчала досвід роботи викладачів вищої школи в умовах полікультурності.
Стажування в Державній вищій професійній школі в Хелмі (Республіка Польща, 2016) та підвищення кваліфікації в Університеті Деусто (Іспанія, 2018), Кіпрському університету (Кіпр, 2018), Краківській гірничо-металургійній академії (Республіка Польща, 2018).
Міжнародне стажування (6,0 ECTS) на тему: «Розвиток інноваційної компетентності сучасного вчителя» (Центр сучасної освіти SCHOLAR, Республіка Польща, 2022).
Міжнародне стажування в Інституті педагогіки Сілезького університету (1,0 ECTS) на тему «Е-навчання та інклюзивна освіти» (Республіка Польща, 2022).
Міжнародне стажування (1,0 ECTS): «Психолого-педагогічний та інформаційний супровід дітей у кризових ситуаціях» в Університеті Люмса у Римі (Італія, 2023).
Міжнародне стажування / підвищення кваліфікації (3,0 ECTS) в Інституті педагогіки Поморського університету в Слупську (Польща) на тему: «Інновації в освіті. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці майбутніх учителів» (2023-2024).
Тренінговий курс «Інтелектуальна власність та новітні технології для закладів вищої освіти» (1,0 ECTS), організований департаментом «Академія інтелектуальної власності» УКРНОІВІ за підтримки Академії Всесвітньої організації інтелектуальної власності (2024).
Запрошений професор Поморського університету в Слупську (Польща, 2023, 2024).
Участь у проєкті «Вплив воєнної ситуації на навчання та поведінку учнів українського походження, які навчаються в Польщі та Україні» №BPN/GIN/2023/1/00017, спільно з Бяльською академією Івана Павла ІІ (Польща) в рамках програми інтервенційних грантів NAWA (21.08.2023-21.08.2024).
Учасник міжнародних наукових очних конференцій (Нідерланди, Польща, Іспанія, Угорщина, Словаччина, США, Литва, Грузія), серед яких: 37-ма щорічна конференція «Нові Аппалачі: відомі реалії та можливості» (Хантінгтон, Західна Вірджинія, США, 2014), міжнародна академічна конференція «Освітні послуги та їх педагогічне дослідження» (організована в рамках святкування 50-річчя Інституту педагогіки Ягеллонського університету у Кракові) (Республіка Польща, 2019), міжнародна конференція з нагоди 10-ї річниці Східного партнерства «Сприяння спільним цінностям через освіту та культуру» (Тбілісі, Грузія, 2019), міжнародний воркшоп для вчителів в Університеті Твенте у рамках проєкту програми ЄС Next-Lab (Нідерланди, 2019), 11-та щорічна міжнародна конференція з освіти та нових технологій навчання (Пальма-де-Майорка, Іспанія, 2019), 13-й випуск медіаконференції «Медійні виклики воєнного часу. Медіа-інформація-дезінформація-пропаганда» (Техніко-гуманітарний університет у Бельсько-Бялі, Польща, 2022), Міжнародний науковий семінар «Сучасні проблеми підготовки вчителя до професійної праці – у пошуку перспектив досліджень» у співробітництві та зміцненні співпраці в рамках альянсу T4EU (Литва – Словаччина – Польща – Україна) (Інститут Педагогіки Сілезького університету в Катовіцах, Польща, 2022), Міжнародний симпозіум та презентація колективної монографії “Між духовністю і душевністю – на глибокому і повному диханні. Книга пам’яті, присвячена преподобному доктору Тадеушу Чаканському” (за ред. Маріоли Т. Козубек, Марека Рембєжа і Рауля Сільви) (Катовіце, Польща, 2024) https://ciot.pnu.edu.ua/2024/03/18/new_mac_25/; IX Міжнародна наукова конференція з глобальної освіти «Права дитини в 100-річчя Женевської декларації (1924-2024)», (Варшава, Польща, 2024) https://wnp.uksw.edu.pl/wydarzenia/ix-miedzynarodowa-konferencja-naukowa-z-zakresu-edukacji-globalnej-prawa-dziecka-w-100-lecie-deklaracji-genewskiej-1924-2024-21-05-2024/), I Міжнародна науково-педагогічна конференція «Виклики та контексти соціальної педагогіки» під гаслом «Соціальні детермінанти психічного стану дітей та молоді» (Жешув – Варшава, 2024) https://kpo.pnu.edu.ua/2024/06/05/profesorka-olena-budnyk-vystupyla-na-plenarnij-sesii-mizhnarodnoi-konferentsii-u-polshchi/ та інші.
Головний співредактор журналу «Освітні обрії» (категорія Б) (https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/about/editorialTeam).
Заступник головного редактора журналу, редактор випуску серії «Педагогіка»: «Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University» (категорія Б) (https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/about/editorialTeam).
Заступник головного редактора міжнародного журналу “Viae Educationis: Studies of Education and Didactics” (Республіка Польща) (https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/ve/9/ve9toc.pdf)
Член редакційної колегії фахових журналів України (кат. Б): «Освітні обрії» (https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/about/editorialTeam), «Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University» (https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/about/editorialTeam), «Вісник Черкаського національного університету» (Серія: Педагогічні науки) (https://new.ejournal.cdu.edu.ua/pedagogics/about/editorialTeam).
Член редакційної колегії зарубіжних журналів: «Revista Amazonia Investiga» (Колумбія, Web of Science, категорія А) (https://www.amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/about/editorialTeam); «Polish Journal of Critical Realism» (https://akademiatwp.pl/dzialalnosc-naukowa-i-projektowa/polish-journal-of-critical-realism/polish-journal-of-critical-realism-pl/miedzynarodowa-rada-naukowa/), «Scientific Bulletin of Chełm» (http://scientific.panschelm.edu.pl/rada-naukowa/), «Chowanna» (https://www.journals.us.edu.pl/index.php/CHOWANNA/about/editorialTeam), «Scientia», (Республіка Польща), «Education in the 21st Century» (Єреванський державний університет, Вірменія)
Науковий редактор щорічного українсько-польського збірника студентських наукових праць “Освітня інноватика” (“Innowacje edukacyjne”) (https://ciot.pnu.edu.ua/scientific-work-of-students/).
За наукового керівництва захищено три кандидатські дисертації:
- Катерина Романюк «Педагогічні умови виховання толерантності в дітей дошкільного віку» за спеціальністю 13.00.08 – дошкільна педагогіка (2014, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, м. Одеса);
- Світлана Смолюк «Організаційно-педагогічні умови становлення розвивального освітнього середовища в системі початкової освіти України (кінець ХХ – початок ХХI ст.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (2017, Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, м. Луцьк);
- Катерина Фомін «Підготовка вчителя початкових класів до організації діалогічного навчання» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2020 р., Львівський національний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів).
- Член двох спеціалізованих рад із захисту кандидатських і докторських дисертацій: 1) за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (соціальні та поведінкові науки); 2) за спеціальностями 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника (2019-2021).
- Голова спеціалізованої вченої ради із захисту кандидатських і докторських дисертацій за спеціальностями 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника (2022-2025).
- Здійснює наукове консультування здобувачів наукового ступеня кандидата педагогічних наук / доктора філософії (PhD). Систематично працює у разових спеціалізованих вчених радах як голова, опонент чи рецензент дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.
- Забезпечує викладання навчальних дисциплін: «Інноваційні освітні технології у вищій освіті та професійна етика», «Педагогічна творчість викладача ЗВО», «Фундаментальні педагогічні теорії» (ОР «Доктор філософії (PhD)»; «Педагогічна компаративістика», «Методика е-навчання в початковій школі» (ОР «Магістр»).
- Керівник студентської наукової групи «Соціально-виховні технології в початковій школі».
- Організатор навчальних тренінгів, курсів з підвищення кваліфікації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, фахової передвищої та вищої освіти.