Будник Олена Богданівна

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри початкової освіти та освітніх інновацій,

директор Центру інноваційних освітніх технологій

https://orcid.org/0000-0002-5764-6748

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57194069952

https://www.webofscience.com/wos/author/record/AAW-4839-2020

e-mail: olena.budnyk@pnu.edu.ua

Персональна інформаціяНаукова діяльністьОрганізаційна і міжнародна діяльністьПідготовка наукових кадрівНавчальна діяльністьКонтакти

Закінчила Прикарпатський університет ім. Василя Стефаника, отримала диплом спеціаліста з відзнакою за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання» та здобула кваліфікацію вчителя початкових класів.

У 1997 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Педагогічні передумови господарського виховання молодших школярів» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки (Прикарпатський університет ім. Василя Стефаника).

У 2001 році отримала вчене звання старшого наукового співробітника за спеціальністю 13.00.07 – теорія та методика виховання (Інститут проблем виховання АПН України).

У 2015 році захистила докторську дисертацію на тему «Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (Житомирський державний університет імені Івана Франка).

У 2018 році отримала вчене звання професора кафедри педагогіки початкової освіти.

Упродовж 2016-2019 рр. працювала у складі науково-методичної комісії сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України за спеціальністю 013 Початкова освіта з розробки стандартів вищої освіти ОР «Бакалавр», «Магістр».

Пройшла навчання за програмою тренінгу «Підготовка тренерів для навчання вчителів Нової української школи» (2018). Брала участь в експертизі підручників для Нової української школи (2018-2019).

Професійна діяльність

З 1994 по 2012 рр. працювала в Науково-методичному центрі «Українська етнопедагогіка і народознавство» НАПН України та Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника на посадах: молодшого наукового співробітника, старшого наукового співробітника, провідного наукового співробітника.

З 1999 р. працювала на посаді доцента різних кафедр Педагогічного інституту ДВНЗ “Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника”; з 2013 р. – доцент кафедри теорії та методики початкової освіти.

2015-2017 рр. – завідувач кафедри педагогіки початкової освіти, далі – професор цієї ж кафедри, 2023 р. – професор кафедри початкової освіти.

З 2019 р. – директор Центру інноваційних освітніх технологій “PNU EcoSystem”.

2024 р. – професор кафедри початкової освіти та освітніх інновацій.

Державні та відомчі нагороди:

грамота Івано-Франківської ОДА (2006), грамота Головного управління освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2010), грамота ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (2014), грамота департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2015), Почесна грамота Івано-Франківської ОДА (2015), обласна педагогічна премія імені Мирослава Стельмаховича (2015), Почесна грамота Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області (2016), Почесна грамота Національної академії педагогічних наук України (2018), Подяка Міністерства освіти і науки України (2021), Грамота Департаменту освіти і науки Івано-Франківської міської ради (2020, 2021), Подяка Департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2022), Подяка Міського голови (2022).

Сфера наукових інтересів – актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів, електронне навчання в Новій українській школі, соціально-педагогічна діяльність у початковій школі, інклюзивна освіта, філософія освіти, інноваційні технології навчання, управління в сфері освіти, STEAM-освіта, зарубіжний досвід підготовки педагогів у закладах вищої освіти.

Авторка понад 350 наукових публікацій, у т.ч. понад 30 статей, які опубліковані у наукових виданнях, індексованих у базах Scopus / Web of Science.

Список публікацій Будник О.Б. 2017-2024

  • Найважливіші книги: «Етнопедагогіка господарсько-економічного виховання» (2005.), «Етноекономічна компетенція школяра» (2008), «Етнопедагогічна складова процесу формування компетентностей молодших школярів» (2009, редагування), «Соціально-педагогічна діяльність учителя початкових класів» (2012), «Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності: теорія і практика» (2014), «Інклюзивна освіта» (2015), «Порівняльна педагогіка» (2019), «Педагогічний супровід інклюзивної освіти» (2019), «Комунікативна педагогіка» (2019), «Методика електронного навчання в початковій школі» (2021), “E-learning & Inclusive Education” (2023), “Педагогічна компаративістика” (2023) та ін.
  • Головний співредактор журналу “Освітні обрії” (категорія Б), редактор англомовного журналу “Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University” (серія «Педагогіка», категорія Б), заступник головного редактора міжнародного журналу “Viae Educationis: Studies of Education and Didactics” (Республіка Польща), член редакційної колегії фахового видання “Вісник Черкаського національного університету” (Серія: Педагогічні науки, категорія Б), а також зарубіжних наукових журналів: “Revista Amazonia Investiga” (Колумбія, Web of Science), “Scientific Bulletin of Chełm, “Chowanna”, “Scientia” (Польська Республіка), “Education in the 21st Century” (Єреванський державний університет, Вірменія).
  • Науковий редактор щорічного українсько-польського збірника студентських наукових праць “Освітня інноватика” (“Innowacje edukacyjne”) (https://ciot.pnu.edu.ua/scientific-work-of-students/).
  • Керівник науково-дослідної роботи «Професійна підготовка вчителя: соціально-педагогічний контекст» (0117U003281) (2017-2027).
  • Запрошений професор у рамках проєкту «Інтегрована програма розвитку Сілезького університету в Катовіцах» (Республіка Польща, 2022).
  • Керівник академічної групи університету міжнародного проєкту ERASMUS+ «MoPED – Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання», № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP (2017-2021).
  • Співкоординатор українсько-польського проєкту з обміну студентами «Культура, історія, традиції: у пошуках спільних цінностей» під патронатом Polsko-Ukrainskej Rady Wymiany Mlodziezy (FRSE) (вересень-листопад, 2016) – Хелм (Республіка Польща) – Івано-Франківськ (Україна); співорганізатор міжнародних конференцій, у т.ч. в Польській Республіці та Литовській Республіці.
  • Участь у грантовій програмі Фонду Костюшка на тему «Підготовка майбутніх учителів до роботи з учнями, які постраждали від російського вторгнення в Україну» спільно з Інститутом Педагогіки Ягеллонського університету в Кракові (Республіка Польща, 2022).
  • Наукове стажування в Університеті Східного Теннессі (2014 р., м. Джонсон Сіті, Західна Вірджинія, США), де вивчала досвід роботи викладачів вищої школи в умовах полікультурності.
  • Стажування в Державній вищій професійній школі в Хелмі (Республіка Польща, 2016) та підвищення кваліфікації в Університеті Деусто (Іспанія, 2018), Кіпрському університету (Кіпр, 2018), Краківській гірничо-металургійній академії (Республіка Польща, 2018).
  • Міжнародне стажування (6,0 ECTS) на тему: «Розвиток інноваційної компетентності сучасного вчителя» (Центр сучасної освіти SCHOLAR, Республіка Польща, 2022).
  • Міжнародне стажування в Інституті педагогіки Сілезького університету (1,0 ECTS) на тему «Е-навчання та інклюзивна освіти» (Республіка Польща, 2022).
  • Міжнародне стажування (1,0 ECTS): «Психолого-педагогічний та інформаційний супровід дітей у кризових ситуаціях» в Університеті Люмса у Римі (Італія, 2023).
  • Міжнародне стажування / підвищення кваліфікації (3,0 ECTS) в Інституті педагогіки Поморського університету в Слупську (Польща) на тему: «Інновації в освіті. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці майбутніх учителів» (2023-2024).
  • Тренінговий курс «Інтелектуальна власність та новітні технології для закладів вищої освіти» (1,0 ECTS), організований департаментом «Академія інтелектуальної власності» УКРНОІВІ за підтримки Академії Всесвітньої організації інтелектуальної власності (2024).
  • Запрошений професор Поморського університету в Слупську (Польща, 2023, 2024).
  • Участь у проєкті «Вплив воєнної ситуації на навчання та поведінку учнів українського походження, які навчаються в Польщі та Україні» №BPN/GIN/2023/1/00017, спільно з Бяльською академією Івана Павла ІІ (Польща) в рамках програми інтервенційних грантів NAWA (21.08.2023-21.08.2024).
  • Учасник міжнародних наукових очних конференцій (Нідерланди, Польща, Іспанія, Угорщина, Словаччина, США, Литва, Грузія), серед яких: 37-ма щорічна конференція «Нові Аппалачі: відомі реалії та можливості» (Хантінгтон, Західна Вірджинія, США, 2014), міжнародна академічна конференція «Освітні послуги та їх педагогічне дослідження» (організована в рамках святкування 50-річчя Інституту педагогіки Ягеллонського університету у Кракові) (Республіка Польща, 2019), міжнародна конференція з нагоди 10-ї річниці Східного партнерства «Сприяння спільним цінностям через освіту та культуру» (Тбілісі, Грузія, 2019), міжнародний воркшоп для вчителів в Університеті Твенте у рамках проєкту програми ЄС Next-Lab (Нідерланди, 2019), 11-та щорічна міжнародна конференція з освіти та нових технологій навчання (Пальма-де-Майорка, Іспанія, 2019), 13-й випуск медіаконференції «Медійні виклики воєнного часу. Медіа-інформація-дезінформація-пропаганда» (Техніко-гуманітарний університет у Бельсько-Бялі, Польща, 2022), Міжнародний науковий семінар «Сучасні проблеми підготовки вчителя до професійної праці – у пошуку перспектив досліджень» у співробітництві та зміцненні співпраці в рамках альянсу T4EU (Литва – Словаччина – Польща – Україна) (Інститут Педагогіки Сілезького університету в Катовіцах, Польща, 2022), Міжнародний симпозіум та презентація колективної монографії “Між духовністю і душевністюна глибокому і повному диханні. Книга памяті, присвячена преподобному доктору Тадеушу Чаканському” (за ред. Маріоли Т. Козубек, Марека Рембєжа і Рауля Сільви) (Катовіце, Польща, 2024) https://ciot.pnu.edu.ua/2024/03/18/new_mac_25/; IX Міжнародна наукова конференція з глобальної освіти «Права дитини в 100-річчя Женевської декларації (1924-2024)», (Варшава, Польща, 2024) https://wnp.uksw.edu.pl/wydarzenia/ix-miedzynarodowa-konferencja-naukowa-z-zakresu-edukacji-globalnej-prawa-dziecka-w-100-lecie-deklaracji-genewskiej-1924-2024-21-05-2024/), I Міжнародна науково-педагогічна конференція «Виклики та контексти соціальної педагогіки» під гаслом «Соціальні детермінанти психічного стану дітей та молоді» (Жешув – Варшава, 2024) https://kpo.pnu.edu.ua/2024/06/05/profesorka-olena-budnyk-vystupyla-na-plenarnij-sesii-mizhnarodnoi-konferentsii-u-polshchi/ та інші.
  • Головний співредактор журналу «Освітні обрії» (категорія Б) (https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/about/editorialTeam).
  • Заступник головного редактора журналу, редактор випуску серії «Педагогіка»: «Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University» (категорія Б) (https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/about/editorialTeam).
  • Заступник головного редактора міжнародного журналу Viae Educationis: Studies of Education and Didactics (Республіка Польща) (https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/ve/9/ve9toc.pdf)
  • Член редакційної колегії фахових журналів України (кат. Б): «Освітні обрії» (https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/about/editorialTeam), «Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University» (https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/about/editorialTeam), «Вісник Черкаського національного університету» (Серія: Педагогічні науки) (https://new.ejournal.cdu.edu.ua/pedagogics/about/editorialTeam).
  • Член редакційної колегії зарубіжних журналів: «Revista Amazonia Investiga» (Колумбія, Web of Science, категорія А) (https://www.amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/about/editorialTeam); «Polish Journal of Critical Realism» (https://akademiatwp.pl/dzialalnosc-naukowa-i-projektowa/polish-journal-of-critical-realism/polish-journal-of-critical-realism-pl/miedzynarodowa-rada-naukowa/), «Scientific Bulletin of Chełm» (http://scientific.panschelm.edu.pl/rada-naukowa/), «Chowanna» (https://www.journals.us.edu.pl/index.php/CHOWANNA/about/editorialTeam), «Scientia», (Республіка Польща), «Education in the 21st Century» (Єреванський державний університет, Вірменія)
  • Науковий редактор щорічного українсько-польського збірника студентських наукових праць “Освітня інноватика” (“Innowacje edukacyjne”) (https://ciot.pnu.edu.ua/scientific-work-of-students/).
  • За наукового керівництва захищено три кандидатські дисертації:

    • Катерина Романюк «Педагогічні умови виховання толерантності в дітей дошкільного віку» за спеціальністю 13.00.08 – дошкільна педагогіка (2014, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, м. Одеса);
    • Світлана Смолюк «Організаційно-педагогічні умови становлення розвивального освітнього середовища в системі початкової освіти України (кінець ХХ – початок ХХI ст.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (2017, Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, м. Луцьк);
    • Катерина Фомін «Підготовка вчителя початкових класів до організації діалогічного навчання» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2020 р., Львівський національний університет безпеки життєдіяльності, м. Львів).
    • Член двох спеціалізованих рад із захисту кандидатських і докторських дисертацій: 1) за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (соціальні та поведінкові науки); 2) за спеціальностями 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника (2019-2021).
    • Голова спеціалізованої вченої ради із захисту кандидатських і докторських дисертацій за спеціальностями 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника (2022-2025).
    • Здійснює наукове консультування здобувачів наукового ступеня кандидата педагогічних наук / доктора філософії (PhD). Систематично працює у разових спеціалізованих вчених радах як голова, опонент чи рецензент дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

    • Забезпечує викладання навчальних дисциплін: «Інноваційні освітні технології у вищій освіті та професійна етика», «Педагогічна творчість викладача ЗВО», «Фундаментальні педагогічні теорії» (ОР «Доктор філософії (PhD)»;  «Педагогічна компаративістика», «Методика е-навчання в початковій школі» (ОР «Магістр»).
    • Керівник студентської наукової групи «Соціально-виховні технології в початковій школі».
    • Організатор навчальних тренінгів, курсів з підвищення кваліфікації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, фахової передвищої та вищої освіти.