Матвеєва Наталія Олексіївна

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри  початкової освіти та освітніх інновацій

https://orcid.org/0000-0002-8495-7074

https://www.webofscience.com/wos/author/record/HKE-2315-2023

e-mail: nataliia.matveieva@pnu.edu.ua

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

У 1995 році закінчила Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський університет імені Василя Стефаника» за спеціальністю «Російська мова та література» та здобула кваліфікацію вчителя російської мови та літератури.

У 2021 році закінчила Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» за спеціальністю 016.01 «Спеціальна освіта. Логопедія» та здобула кваліфікацію бакалавра спеціальної освіти.

З 2004 по 2008 рік – навчалася у аспірантурі за спеціальністю 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». У 2009 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Організація науково-методичної роботи з учителями початкової загальноосвітньої школи в Україні (1945-1990 рр.)» та отримала науковий ступінь кандидата педагогічних наук.

У 2013 році присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії та методики початкової освіти .

Основні публікації:

  1. Z. Leniv, O. Dzhus, N. Matveieva, N. Ilina, O. Prokofieva, I. Hlushenko. Neyropsychological Bases of Correctional Neuropsychological Bases of Correctional and Preventive Preparation of Children with Autism to Master Writing.  Brain Broad Recearch in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2022. Vol. 13. Issue 1. Sup 1. ISSN: 2068-0473. E-ISSN: 2067-3957 (Web of Science). DOI: https://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/301
  2. Budnyk, O., Rembierz, M., Arbeláez-Encarnación, T.F., Rojas-Bahamón, M.J., Arbeláez-Campillo, D.F., Chinchoy, A., & Matveieva, N. (2022). Formation of tolerance in the inclusive environment of an educational institution. Amazonia Investiga, 11(56), 315-329. https://doi.org/10.34069/AI/2022.56.08.30/ (Web of Science). DOI: https://amazoniainvestiga.info/check/56/29-305-319.pdf
  3. O. Budnyk, N. Matveieva, K. Fomin, T. Nazarenko, V. Kalabska. Preparation of future teachers for the introduction of digital innovation in a Rual School: problems and prospects. Revista Brasileira De Educacao Do Campo. 6, e 13124. ISSN 2525-4863 (Web of Science). DOI: http://dx.doi.org/10.20873/uft.rbec.e13124
  4. Knysh I., Drachuk O., Kasianenko O., Chepka O., Tverezovska N., Matveieva N., Kuchai O. (2022). Practices of Inclusive Education in the Modern Innovation Space. International Journal of Computer Science and Network Security, 22(11), 445-452. 10.22937/IJCSNS.2022.22.11.64. http://paper.ijcsns.org/07_book/202211/20221164.pdf
  5. Budnyk, O., Rembierz, M., Arbeláez-Encarnación, T.F., Rojas-Bahamón, M.J., Arbeláez-Campillo, D.F., Chinchoy, A., & Matveieva, N. (2022). Formation of tolerance in the inclusive environment of an educational institution. Amazonia Investiga, 11(56), 315-329. https://doi.org/10.34069/AI/2022.56.08.30/ (Web of Science). DOI:https://amazoniainvestiga.info/check/56/29-305-319.pdf
  6. Natiliya Bondarenko1, Nataliia Cherepania , Dmytro Malets, Maria Klepar, Nataliia Matveieva. Tolerance as an important aspect of the professional competence of future specialists. Amazonia Investiga, 12(62), 158-167. https://doi.org/10.34069/AI/2023.62.02.14
  7. Рasieka, N.; Romanyshyn, Y.; Chupakhina, S.; Matveieva, N.; Zakharasevych, N.; Pasieka, M. Lego Technology as a Means of Enhancing the Learning Activities of Junior High School Students in the Condtions of the New Ukrainian School. Lecture Notes in Networks and Systems. 2023. DOI: 10.1007/978-3-031-26876-2_51
  8. Matveieva N. Organizational Aspects of Inclusive Education in Ukrainian Schools. Brill. Chapter 14. 2024. P. 168-173.
  9. Matveieva N. Fostering Appreciation of Disability and Diversity in Elementary School. Brill. Chapter 17. 2024. P.201-211.
  10. Matveieva N. Teaching Elementary School Students with Speech Disorders While Developing Their Communicative Competence. Brill. Chapter 23. 2024. P.263-272.
  11. Матвеєва Н. Актуальні проблеми соціалізації молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах закладу загальної середньої освіти. NEW INCEPTION: науковий журнал Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка; голов. ред. С. І. Стрілець. Чернігів, 2023. № 3-4 (13-14). С. 85-95.
  12. Матвеєва Н. Європейський вимір реформування системи вищої педагогічної освіти. Інноватика у вихованні. Вип. 19. Т. 1. Рівне. 2024. С. 112-119.
  13. Матвеєва Н. О. Педагогічна деонтологія в інклюзивному процесі: теоретичний аспект. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2023. № 211. С. 190-195. DOIhttps://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-190-195
  14. Матвеєва Н.О. Психолого-педагогічний супровід молодших школярів з ООП: напрямки та завдання. Молодь і ринок. 2023. № 11-12. С. 87-92. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292240
  15. Матвеєва Н. Основи спеціальної педагогіки. Практикум: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ. НАІР. 2022. 229 с.
  16. Матвеєва Н. Інклюзивна освіта за кордоном: навчально-методичний супровід самостійної роботи студентів: посібник. Івано-Франківськ, 2019. НАІР. 60 с.
  17. Матвеєва Н. Основи інклюзивної педагогіки зі вступом до спеціальності: Практикум. Навчальний посібник. Івано-Франківськ, 2020. НАІР. 188 с.
  18. Матвеєва Н.О., Клепар М.В. Розвиток зв’язного мовлення молодших школярів із загальним недорозвитком мовлення засобами музичної діяльності: Посібник. Івано-Франківськ. 2023. НАІР. 179 с.
  19. Основи інклюзивної освіти: навчально-методичний супровід самостійної роботи студентів. НАІР. 2024. 100 с.
  20. Матвеєва Н. Толерантність в інклюзивному процесі: навчальний посібник. Івано-Франківськ. НАІР. 2024. 196 с.
  21. Матвеєва Н. Теоретичні основи інклюзивної освіти: навчальний посібник. Івано-Франківськ. НАІР. 2024. 234 с. ISBN 978-617-8011-85-7

Професійна діяльність

У 2016 р. – пройшла курси підвищення кваліфікації у м. Хелм (Вища Школа Заводова, Польша). Тема: «Wykorrzystania zaawansowanych technologii informatycznych w zarzadzaniu instytucjami edukacyjnymi».

У 2019 р. – підвищення кваліфікації у Кам’янець-Подільському національному університеті імені І. Огієнка на кафедрі теорії і методик початкової освіти (тема «Підвищення ефективності професійної підготовки вчителя НУШ») 6 кредитів 180 год..

У 2024 р. – підвищення кваліфікації у Центральноукраїнський державний університет імені В. Винниченка на кафедрі педагогіки та спеціальної освіти (тема «Професійна підготовка майбутніх фахівців галузі педагогіки та спеціальної освіти») 6 кредитів 180 год.

У 2024 р. – професійне стажування у Тернопільському НПУ імені В. Гнатюка (тема «Стратегування інклюзивного середовища закладу освіти») 1 кредит 30 год. (свідоцтво ПК № 8314)

З 2024 р. активно співпрацює з МАНУМ, залучає учнів освітніх закладів Івано-Франківської міської територіальної громади до науково-дослідницької, експериментальної, винахідницької роботи в галузі науки; керує секцією учнівського гуртка та є членом журі всеукраїнських конкурсів, турнірів, оглядів наукових робіт, фестивалів Малої Академії Наук.

З 2023 р. є членом Всеукраїнської ГО корекційних педагогів. 

Наукова діяльність

Автор 20 навчально-методичних посібників, понад 100 статей у фахових та інших наукових виданнях; співавтор колективних монографій.

Учасник Всеукраїнських і Міжнародних науково-практичних конференцій. Учасник українсько-польського проекту «Kultura, historia, traducja w poszukiwaniu wspolnych wartosci» (2016).

Учасник Міжнародного проекту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині» (2018/2022 р.).

Активно працює над науковою темою кафедри: «Розвиток особистості молодшого школяра в умовах гірської школи».

Наукові інтереси торкаються сфери інклюзивної та спеціальної освіти, неперервної освіти педагога:

  • реформування освітніх закладів у світлі вимог Концепції НУШ та Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти в Україні;
  • професійна підготовка майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзії;
  • співпраця закладів загальної середньої та спеціальної освіти.

Навчальна діяльність

  • Забезпечує читання дисциплін: «Основи інклюзивної освіти», «Інклюзивна освіта: зарубіжні практики», «Професійна діяльність вчителя в інклюзивному середовищі», «Толерантність в інклюзивному процесі», «Методика навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами», «Основи спеціальної педагогіки», «Філософія інклюзивної освіти», «Інноваційні методи освітньої діяльності шкіл з інклюзивним навчанням», «Методики комплексного оцінювання розвитку дітей різного віку», «Організація і керівництво діяльністю у сфері освіти дітей з мовленнєвими та комбінованими порушеннями», «Педагогічне проектування», «Соціокультурні зміни в освіті осіб з особливими освітніми потребами».
  • Здійснює керівництво курсовими та магістерськими роботами, залучає студентів до науково-дослідної діяльності.
  • Головний редактор та укладач кафедрального збірника наукових робіт студентів.
  • Керівник студентського гуртка «Толерантний простір».
  • Здійснює профорієнтаційну роботу з учнями шкіл міста та області.

Організаційна діяльність

Керівник-методист виробничої практики студентів III-го курсу заочної форми навчання Педагогічного факультету (з 2015 н. р.)